Części i regeneracja

ponad rok temu  25.07.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Teraz również na rynku wtórnym

W czasach gdy aktywne zawieszenia są coraz częściej stosowane w samochodach osobowych, a rozwiązania półaktywne obecne w większej liczbie pojazdów niż kiedykolwiek wcześniej, KYB przy współpracy z Citroënem wprowadza nową koncepcję zawieszenia opartą na pasywnych amortyzatorach – zdolną do osiągnięcia bardzo wysokiej wydajności systemów półaktywnych przy znacznie mniejszych kosztach.

System został opracowany i zastosowany jako oryginalne wyposażenie fabryczne nowego Citroëna C5 Aircross, który wprowadzono do sprzedaży w 2017 roku. Pojazd był nominowany do nagrody Car of the Year 2019 i zdobył statuetkę CarWow Comfort Award 2019. Sukces ten sprawił, że KYB otrzymało od PSA prestiżową nagrodę „Supplier Excellence”.
Dzięki tej technologii pełny cykl pracy amortyzatora można podzielić na 3 fazy, w których zapewnia on różne charakterystyki i parametry tłumienia. Pierwsza faza to tłumienie w środkowym zakresie pracy tłoczyska amortyzatora. W tym obszarze roboczym konwencjonalne zawory (zespół zaworowy tłoczyska i dolny zespół zaworowy) zapewniają odpowiednie siły tłumiące. Druga i trzecia faza obszaru pracy amortyzatora występują podczas skrajnych wartości ruchu ściskania i odbicia, gdzie system podwójnych ograniczników hydraulicznych (kompresji i odbicia) odpowiada za dodatkowe pochłanianie energii.
Takie rozwiązanie charakteryzuje się tym, że główne zawory amortyzatora odpowiadają za komfort jazdy, a dwa ograniczniki hydrauliczne przejmują kontrolę w bardziej wymagających sytuacjach na drodze, zwiększając w ten sposób zarówno komfort, jak i wydajność tłumienia. Aby osiągnąć jak najlepsze parametry, ograniczniki odbicia i kompresji muszą być w stanie zapewnić odpowiednią absorpcję energii i bardzo precyzyjne działanie. Ta opatentowana technologia gwarantuje bezprecedensowy poziom komfortu i to, co PSA opisuje jako „efekt latającego dywanu”, ponieważ samochód sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu nad nierównościami występującymi na drodze.
Do tej pory technologia ta była stosowana tylko na OE w nowych pojazdach, jednak od tego roku dostępna jest również jako część zamienna (numery referencji: 3348095 i 3448033). KYB jest jedyną firmą, która oferuje te części na rynku wtórnym.
Obecnie po europejskich drogach jeździ ponad 150 000 Citroënów C5 Aircross wyposażonych w system podwójnych ograniczników hydraulicznych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony