Warto wiedzieć

2 miesiące temu  21.10.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Terminal płatniczy? Sprawdź, dlaczego warto go mieć w warsztacie

W dobie cyfryzacji zarówno duże serwisy motoryzacyjne, jak i mniejsze warsztaty coraz częściej doceniają korzyści płynące z wdrożenia nowoczesnych technologii. Jednym z kluczowych narzędzi, które znacznie usprawniają działalność takich przedsiębiorstw, są terminale płatnicze. Oto główne zalety ich stosowania w branży motoryzacyjnej.

Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych sprawia, że ich dostępność w warsztatach motoryzacyjnych staje się kluczowa. Terminale płatnicze umożliwiają szybkie i wygodne regulowanie należności, co zwiększa komfort klientów i przyspiesza obsługę. Automatyzacja procesów płatniczych wpływa na szybsze księgowanie przychodów, lepszą płynność finansową, umożliwia także dokładne śledzenie wpływów i wydatków, co jest istotne dla zarządzania zasobami finansowymi i planowania inwestycji. Redukcja obsługi gotówki nie tylko zmniejsza ryzyko błędów i oszustw, zwiększa także bezpieczeństwo.
Inwestycja w nowoczesne terminale płatnicze podnosi poziom profesjonalizmu firmy, przyciąga również nowych klientów i zwiększa lojalność stałych, a to dzięki postrzeganiu warsztatu jako nowoczesnego i dobrze zarządzanego. Automatyzacja procesów płatniczych obniża też koszty operacyjne, a niezawodność terminali gwarantuje ciągłość obsługi, co jest kluczowe w branży motoryzacyjnej, działającej często w wydłużonych godzinach pracy.
Używanie terminali płatniczych przynosi liczne korzyści: od zwiększenia wygody klientów po poprawę efektywności operacyjnej i finansowej. Warsztaty, które adaptują te nowoczesne technologie, nie tylko podnoszą standard obsługi, ale również zyskują przewagę konkurencyjną na rynku.
Terminale wspierają codzienną działalność operacyjną, strategiczne planowanie i rozwój biznesu. Inwestycja w nowoczesne rozwiązania płatnicze to krok ku przyszłości, który może znacząco wpłynąć na rozwój warsztatów motoryzacyjnych, pozwalając im lepiej odpowiadać na rosnące wymagania rynku i oczekiwania klientów. W erze cyfryzacji terminale płatnicze stają się niezbędnym narzędziem, pomagającym warsztatom nie tylko przetrwać, ale i prosperować w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Dostosuj terminal do swoich potrzeb
Na rynku dostępnych jest kilka typów terminali – od stacjonarnych po w pełni mobilne. Łatwo więc dostosować urządzenie do potrzeb przedsiębiorcy.
Terminal stacjonarny IP lub GPRS charakteryzuje się tym, iż musi być stale podłączony do prądu, a łączy się przez internet (kabel ethernetowy/IP) lub wykorzystuje kartę SIM. Jest idealny dla tych firm, które obsługują wielu klientów. Sprawdzi się przy stanowisku kasowym, w punkcie sprzedaży – na ladzie lub w recepcji. Przyda się również wszędzie tam, gdzie mogą tworzyć się długie kolejki.
W przypadku terminalu przenośnego GPRS łączność odbywa się przez bezprzewodową transmisję danych z pomocą karty SIM. Ma on baterię i ładowarkę, dzięki czemu można przyjmować płatność z dala od kasy. To doskonałe rozwiązanie dla firm mobilnych i działających często poza siedzibą.
Terminal w telefonie, czyli aplikacja, która powoduje, że telefon (lub tablet) zyskuje funkcjonalność terminala płatniczego, stanowi rozwiązanie, które sprawdzi się tam, gdzie wymagana jest mobilność, np. w przypadku mobilnych mechaników lub wulkanizatorów. 

Ułatwienia dla przedsiębiorców
Nabycie terminala do firmy jest wyjątkowo proste, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę program fundacji Polska Bezgotówkowa oraz promocyjną ofertę Santander Bank Polska. 
„Polska Bezgotówkowa” to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Celem tego programu jest zniesienie kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz jego użytkowaniem. Może do niego przystąpić przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie korzystał z terminala płatniczego (nie posiadał umowy z agentem rozliczeniowym).
W ramach Programu „Polska Bezgotówkowa” przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją i dzierżawą terminala płatniczego przez 12 miesięcy oraz prowizją za obsługę płatności bezgotówkowych przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł.
Dodatkowo warto zapoznać się z promocją Santander Bank Polska – „POStaw na swój biznes – terminal POS do 12 miesięcy bez abonamentu”. Na czym polega promocja? W przypadku gdy przedsiębiorca uczestniczy już w Programie Polska Bezgotówkowa, po upływie 12 darmowych miesięcy Santander wydłuży okres bez opłat za dzierżawę terminala o kolejne 12 miesięcy. Jeśli natomiast firma korzystająca z oferty Santander Bank Polska nie uczestniczy w Programie „Polska Bezgotówkowa” – skorzysta z 12 miesięcy zwolnienia z opłaty za dzierżawę terminala, natomiast poniesie koszty procesowania transakcji.
Sumując korzyści dla firm z obu programów, dla nabywającego terminal za pośrednictwem Santander oznacza to:

  • opłaty za czynsz i prowizję od transakcji za 0 zł¹ na terminal płatniczy POS przez 12 miesięcy w programie Polska Bezgotówkowa², a w promocji „POStaw na swój biznes – terminal POS do 12 miesięcy bez abonamentu” klienci zyskują dodatkowo: czynsz za 0 zł przez 12 miesięcy za terminale stacjonarne i przenośne³; 
  • warto pamiętać, że taki terminal – podobnie jak pozostałe – eliminuje ryzyka, jakie wiążą się z gromadzeniem czy transportem gotówki, dając przy tym pełny i szybki do niej dostęp.

¹  Do 100 tysięcy zł obrotu
²  Organizatorem programu Polska Bezgotówkowa jest Fundacja Polska Bezgotówkowa. Regulamin programu dostępny jest na stronie polskabezgotowkowa.pl 
³  Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 kc. Informacje o promocji i regulamin znajdują się na stronie Terminale płatnicze POS stacjonarne i przenośne – Santander

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony