Części i regeneracja

ponad rok temu  07.06.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Test Ceramizera CSX – 195 km bez oleju w silniku

Ceramizer jest polskim produktem przeznaczonym do regeneracji silników, skrzyń biegów i układów wspomagania. 

Obecny na rynku od ponad 16 lat produkt wielokrotnie poddawany był licznym testom, takim jak:
- wpływ produktu na parametry oleju – udowadniający neutralność ceramizera wobec oleju silnikowego (ceramizer nie zagęszcza oleju),
- test ekstremalny – jazda bez oleju samochodem, w którego silniku użyty był Ceramizer CS,
- badanie warstwy metaloceramicznej wytworzonej przez ceramizer – badanie AGH Kraków,
- niezależne testy indywidualnych użytkowników – test produktu na kanale YouTube Miłośnicy 4 Kółek.

– To tylko nieliczne z całej gamy prób, jakim przez lata poddawany był ceramizer. Co roku w trakcie prac nad nowymi produktami planowane i przeprowadzane są kolejne testy produktów celem ich udoskonalenia i pokazywania skutków ich działania polskiemu rynkowi motoryzacyjnemu – mówi Borys Czajczyński. – Ostatni test, jaki przeprowadziliśmy, został wykonany w ubiegłym roku w Warszawie na trasie Warszawa-Wyszków. Przedmiotem testu była Honda Civic 1,4 z silnikiem benzynowym, rok produkcji 1998. Test zorganizowaliśmy z okazji przyjazdu naszych partnerów z Arabii Saudyjskiej – firmy EnginesTech zajmującej się dystrybucją naszych produktów w rejonie Zatoki Perskiej.
Założenie testu jest proste. Samochód, który ma zaaplikowany ceramizer, zostaje poddany ekstremalnej próbie. Olej jest zlewany, a pojazd wyrusza w trasę i jeździ do momentu, aż zatrze się silnik. Celem akcji jest pokazanie skuteczności warstwy metaloceramicznej wytworzonej przez ceramizer w zakresie ochrony silnika poddawanego ekstremalnym obciążeniom. Nie chodzi tu bynajmniej o sugerowanie jazdy bez oleju, ale raczej o symulację sytuacji awaryjnej i na jej tle prezentację skuteczności dodatku do oleju Ceramizer.pl.
Jeśli ceramizer pozwala na poruszanie się pojazdowi bez oleju, to z pewnością w pojazdach z olejem dodanie tego preparatu może zdziałać wiele dobrego w zakresie ochrony powierzchni tarcia przed zużyciem, wydłużenia żywotności i regeneracji mechanizmu. Taki jest właśnie sens tego pokazu, podczas którego prezentowana jest siła produktu.
Test rozpoczął się 28 sierpnia 2018 roku o godzinie 13.00. Pierwszym etapem była wizyta w warsztacie samochodowym w podwarszawskim Emilianowie (Mechanika Pojazdowa, Henryk Szczapa). Tam z Hondy Civic został spuszczony olej, a pojazd wyruszył w trasę drogą S8 na odcinku Warszawa-Wyszków. Jest to odcinek drogi szybkiego ruch o długości ok. 50 km z możliwością wykonania manewru zawracania.
Podróż na wskazanym odcinku trwała kilka godzin, pojazdy (w tym testowy) poruszały się z różną prędkością, począwszy od średniej prędkości 50 km/h do aż 120 km/h. Samochód finalnie przejechał 195 km, około godziny 18.00 ekipa podjęła decyzję o zakończeniu testu z uwagi na coraz późniejszą porę i osłabiające się warunki filmowania.
Ok. godziny 19.00 zespół zameldował się ponownie w warsztacie w Emilanowie po to, by... uzupełnić wcześniej zlany olej. Testowana Honda Civic wyruszyła w dalszą drogę i do dnia dzisiejszego jest normalnie eksploatowana, bez problemu pokonuje kolejne kilometry. Test powiódł się. Ceramizer CSX skutecznie ochronił silnik przed zatarciem, co przerosło oczekiwania organizatorów testu. Warto zatem stosować ten preparat prewencyjnie, nie tylko w ekstremalnych przypadkach, ale także dla polepszenia kultury jazdy pojazdu i jego dynamiki oraz wydłużenia życia mechanizmów.
Dokumentację dotyczącą tego i innych testów ceramizera znaleźć można na stronie www.ceramizer.pl w zakładce testy i badania.

Bohater testu Ceramizer CSX
Ceramizer do regeneracji silników czterosuwowych używanych sportowo i ekstremalnie zapewnia stałą ochronę trących się powierzchni silnika na około 10 000 km jazdy sportowej lub 15 000 km standardowej jazdy. Ochrona ta jest szczególnie ważna podczas ekstremalnej jazdy, znacznego obciążenia silnika, wysokiej temperatury oleju, nagłych zmian prędkości obrotowej.
- Proces tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej trwa tylko 100 km.
- Eliminuje suche starty, zabezpieczając powierzchnie trące podczas częstego uruchamiania silnika (zwłaszcza w warunkach zimowych, nawet poniżej -30°C).
- Zabezpiecza silnik przed chwilowym przegrzaniem wynikającym z procesów zwiększonego ekstremalnego obciążenia i tarcia w trakcie jazdy o charakterze sportowym.
- Zabezpiecza przed zużyciem powierzchnie tarcia: cylindrów, pierścieni, rowków pierścieni, płaszczy tłoków, panewek, czopów wału korbowego, łożysk wału korbowego, krzywek rozrządu, popychaczy zaworów, cylinderków i tłoczków automatycznych popychaczy zaworów, łożysk wałków rozrządu, łańcuszka rozrządu, piast i sworzni tłokowych, łożysk i zębów pompy olejowej, wtryskiwaczy (od strony olejenia).
- Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się metalowych powierzchni silnika.
- Zatrzymuje procesy zużycia powierzchni tarcia na około 10 000 km jazdy sportowej.
- Zwiększa interwały regulacji luzów zaworowych.
- Zwiększa moc, moment, sprawność, dynamikę silnika.
- Przywraca nominalne ciśnienie oleju.
- Zmniejsza zużycie oleju, tzw. branie oleju.
- Zwiększa i wyrównuje ciśnienia sprężania silnika.
- Ułatwia rozruch silnika.
- Redukuje ryzyko zapieczenia i blokady pierścieni tłokowych.
- Zmniejsza uciążliwe wibracje i hałas, zapewnia cichszą pracę silnika.
- Redukuje dymienie i cząstki stałe.
- Pozwala osiągnąć oszczędności paliwa (do 5%).

(tekst sponsorowany)

GALERIA ZDJĘĆ

Od lewej: kierowca testowy EnginesTech oraz Borys Czajczyński z Ceramizer.pl
Spuszczanie oleju
Początek jazdy na trasie S8
Moment zawracania na trasie S8
Późniejsze godziny testu
Późniejsze godziny testu
Powrót do warsztatu
Powrót do warsztatu
Końcowa inspekcja – brak oleju w silniku
Końcowa inspekcja – brak oleju w silniku
Test Ceramizera CSX – 195 km bez oleju w silniku

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony