
Sześć dni, ponad 3300 przebytych kilometrów i różne strefy klimatyczne – to bilans testów nowego hydraulicznego systemu brake-by-wire, które przeprowadził na drogach publicznych zespół rozwojowy firmy Bosch.
Brake-by-wire to rozwiązanie, które eliminuje konieczność zastosowania mechanicznego połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym. Zamiast tego decyzja kierowcy o hamowaniu przekazywana jest w formie sygnału elektrycznego za pośrednictwem redundantnych przewodów. To nowatorskie podejście bazuje na siłowniku pompy brake-by-wire i systemie ESP.
Hydrauliczny system brake-by-wire ma zostać wprowadzony na rynek jesienią 2025 roku. Oprócz niego Bosch opracowuje również system czysto elektromechaniczny. Firma otrzymała już zamówienia od różnych producentów pojazdów i przewiduje, że do 2030 r. ponad 5,5 mln pojazdów na całym świecie będzie wyposażonych w...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)