Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Testery KTS

przygotowane do Euro 5

Rozporządzenie Euro 5 zawiera postanowienia regulujące homologację samochodów osobowych i lekkich ciężarówek oraz dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw tych pojazdów. Wchodzące w życie od września 2009 r. Euro 5 nakłada na producentów pojazdów obowiązek udostępnienia na swoich portalach on-line informacji technicznych dotyczących napraw pojazdów oraz umożliwienia przeprogramowania sterowników.


Efektem wprowadzonych regulacji będzie pełny zakres serwisowania i napraw, od wymiany oleju, poprzez lokalizowanie usterek, aż do konfigurowania i przeprogramowania sterowników, dostępny dla całego rynku samochodowego. Informacje techniczne o pojazdach i ich naprawie nie będą więcej zastrzeżone tylko dla stacji autoryzowanych. Teraz zostają ujawnione także warsztatom niezależnym. Rozporządzenie Euro 5 obowiązuje od września 2009 r., z 6-miesięcznym okresem przejściowym dla wszystkich nowych modeli pojazdów.



Euro 5 wchodzi w życie od września 2009 r. Fot. Bosch

Do przeprogramowania sterowników mogą być użyte tylko te testery, które są już przystosowane do Euro 5. Są to urządzenia, które posiadają “Passthru Interface”, za pomocą którego jest zdefiniowany protokół komunikacji, wykorzystywany przy przeprogramowaniu sterowników. Bosch oferuje kilka takich modeli: moduły KTS 530/540/570, nowy KTS 340 i top model KTS 670 zintegrowany z laptopem i wykorzystujący komplet informacji zawartych w ESI[tronic]. Przystosowanie do Euro 5 dotyczy w równym stopniu takich urządzeń diagnostycznych, jak: KTS 520, KTS 550 i KTS 650. Testery te potrafią w razie potrzeby instalować w sterowniku pojazdu najnowszą wersję oprogramowania ściągniętą on-line z portalu producenta pojazdu. Za ściągnięcie informacji technicznych i przeprogramowanie przewidziane są opłaty pobierane przez producentów pojazdów.



Moduły KTS 530/540/570, nowy KTS 340 i top model KTS 670 posiadają “Passthru Interface”, za pomocą którego jest zdefiniowany protokół komunikacji, wykorzystywany przy przeprogramowaniu sterowników. Fot. Bosch



Euro 5 będzie obowiązywać od września 2009 z 6-miesięcznym okresem przejściowym dla wszystkich nowych modeli pojazdów. Fot. Bosch.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony