Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Testy osiągów

Sprzęgiełka jednostronnego alternatora (koła pasowego alternatora) – części oryginalne a podróbki.

Coraz częściej na rynku oferowane są podróbki niektórych części samochodowych. Są one zazwyczaj dostępne po zdumiewająco niskich cenach, ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Schaeffler Group Automotiv Aftermarket przeprowadziła szczegółowe testy dla konkretnych produktów, aby zbadać różnice pomiędzy częściami oryginalnymi a skopiowanymi. Dla celów tych testów, specjaliści rynku części zamiennych użyli sześciu oryginalnych sprzęgiełek jednostronnych alternatora firmy INA oraz dwóch podróbek produkowanych w Ameryce Południowej. Na stanowiskach testowych firmy INA części poddano specjalnemu testowi trwałości dla tych właśnie części (sprzęgiełek jednostronnych alternatora), który jest zatwierdzony przez producentów samochodowych. Żadne ze sprzęgiełek jednostronnych alternatora z Ameryki Południowej nie przeszło testu. Zawiodły odpowiednio przy 8 proc. oraz 27 proc. minimalnej żywotności wymaganej dla tego komponentu. Obydwie części zawiodły z powodu utraty funkcji zaciskania, tym samym powodując trwałe ześlizgiwanie się sprzęgiełka, przez co alternator przestawał w ogóle dawać zasilanie. Żywotność serwisowa oryginalnych sprzęgiełek jednostronnych alternatora firmy INA przekroczyła wymaganą żywotność o 1,5X. Wszystkie części firmy INA nadal działały i nadal nadawały się do dalszego użytku.

Nieoryginalne sprzęgiełko jednostronne alternatora.

Poważna wada konstrukcyjna
Konstrukcja skopiowanej części wykazuje poważną wadę. Rampy zaciskowe są osadzone w bieżni pierścienia zewnętrznego, w wyniku czego siły odśrodkowe pojawiające się podczas działania urządzenia wyrzucają iglice zaciskowe ze szczeliny zaciskowej. To z kolei powoduje ślizganie się koła pasowego przy jednoczesnym wzroście prędkości silnika oraz prowadzi do przedwczesnej utraty zdolności do zaciskania. W rezultacie alternator przestaje być napędzany i zasilanie pojazdu zostaje przerwane. Testy funkcjonalne przeprowadzone przez INA wykazały, że ślizganie się pojawiało się już przy 3000 obrotów na minutę. Sprzęgiełka jednostronne alternatora firmy INA są zaprojektowane tak, że rampy zaciskowe są osadzone w bieżni pierścienia wewnętrznego. To zapewnia najlepsze osiągi w zakresie zaciskania nawet przy wysokich prędkościach silnika.

Oryginalne sprzęgiełko jednostronne alternatora firmy INA.

INA, będąca marką Schaeffler Group, wykorzystała swoje wieloletnie doświadczenia w branży samochodowej dla osiągnięcia tego, co okazało się stanowić zasadniczą różnicę w zakresie jakości i konstrukcji pomiędzy podróbkami a częściami oryginalnymi: od pierwszego wprowadzenia na rynek w roku 1995, wyprodukowano aż 67 milionów sprzęgiełek jednostronnych alternatora.

Bieżnia pierścienia podrobionego sprzęgiełka jednostronnego alternatora: rampy zaciskowe osadzone w pierścieniu zewnętrznym - mechanizm zawodzi przy wysokich obrotach silnika.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony