Wracamy jeszcze do zakończonych tydzień temu targów Automechanika Frankfurt. Na imponującym rozmiarami dwupiętrowym stoisku, którego powierzchnia przekroczyła 650m2, firma TEXA zaprezentowała szereg niezwykłych nowości zarówno z zakresu diagnostyki pojazdów jak i klimatyzacji oraz stale rozwijającego się sektora Telematyki oraz współdzielenia w sieci informacji pomiędzy pojazdami.
TEXA prezentowała swoje rozwiązania także w prestiżowej strefie „Tomorrow’s Service & Mobility”, zarezerwowanej przez organizatora dla prezentacji wyróżniających się innowacyjnością spośród innych rozwiązań tej edycji targów.
Przybliżymy Państwu te liczne nowości w kilku odsłonach. Dziś będą to prezentowany na zdjęciu powyżej AXONE Nemo, oprogramowanie IDC5 i Bazy Danych oraz KONFORT 744.
AXONE Nemo
Przy tworzeniu AXONE Nemo, najnowszego flagowego produktu TEXA, konstruktorzy wykorzystali dwudziestopięcioletnie doświadczanie, zdobyte jako zaufany partner tysięcy warsztatów z całego świata, odpowiadając na oczekiwania mechaników, tworząc produkt kreujący ewolucję pracy w nadchodzącej przyszłości.
AXONE Nemo jest urządzeniem o specyfikacji technicznej dorównującej najlepszym tabletom dostępnym na rynku, jednakże wyróżniającym się z ponad nich specjalnie zaprojektowaną konstrukcją umożliwiającą pracę w trudnych warunkach warsztatowych, co jest możliwe między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych akumulatorów. AXONE Nemo imponuje szybkością przeprowadzania wszystkich operacji diagnostycznych. Charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na wstrząsy, a nawet upadek do wody. Chronione Międzynarodowym Patentem rozwiązanie TEXA umożliwia urządzeniu utrzymywanie się na powierzchni wody.
Zastosowanie magnezowej obudowy nadaje sprzętowi niespotykaną dotąd wytrzymałość i sztywności zarazem tworząc je niezwykle lekkim. Dodatkową zaletą zastosowania zaawansowanej obudowy magnezowej jest doskonałe odprowadzanie ciepła, co umożliwiło zastosowanie niezwykle wydajnych podzespołów.
AXONE Nemo wyposażono w zaawansowaną technologię: 12 calowy pojemnościowy ekran o wysokiej rozdzielczości 2440x1820, szkło Gorilla Glass, processor Intel® Quad Core N3160, pamięć RAM 8 GB i Dysk SSD 250 GB, Wi-Fi Dual-channel, energooszczędny Bluetooth® 4.0. Połączenie dotykowego ekranu z nowym interfejsem graficznym AXONE Nemo gwarantują intuicyjne i komfortowe użytkowanie. Nowe oprogramowanie IDC5, będące sercem tego narzędzia, otrzymało całkowicie przeprojektowaną architekturę typu "user experience" oraz wykorzystuje “touch gesture”, umożliwiając kontrolę interfejsu graficznego poprzez np. dotknięcie ekranu palcami z góry na dół w celu dotarcia do pożądanych funkcji, oferując także powiększanie tekstu i innych elementów oprogramowania, co jest wielką zaletą tego rozwiązania.
Z myślą o ciągłym rozwoju IDC5, AXONE Nemo został wyposażony w pakiet czujników, który składa się z barometru, akcelerometru, żyroskopu, kompasu i czujnika światła. Inną wyróżniającą go cechą jest obecność dwóch kamer o rozdzielczości 5 megapikseli, jednej z przodu i jednej z tyłu, zawierającej ponadto Flash/latarkę i autofocus, bardzo przydatnych podczas robienia, zapisywania i udostępniania zdjęć elementów i podzespołów pojazdu.
Kolejną światową nowością wprowadzoną przez AXONE Nemo jest możliwość szybkiego instalowania modułów magnetycznych zdolnych do poszerzenia potencjału i możliwości pomiarowych oraz kontrolnych urządzenia; utrzymuje go to zawsze w gotowości do ewentualnego poszerzenia funkcjonalnego m.in. o moduł termowizyjny, który pozwala na wykonywanie bardzo dokładnych testów i kontroli nawet w pojazdach elektrycznych i hybrydowych coraz częściej spotykanych na rynku. Dzięki modułowi Ethernet Broad R i DoIP/LAN, AXONE Nemo będzie łączyć się bezpośrednio z samochodami wyposażonymi w nowy standard ISO 13400 (DoIP Diagnostic over Internet Protocol). AXONE Nemo został zaprojektowany, aby komunikować się ze wszystkimi urządzeniami diagnostycznymi i pomiarowymi TEXA, począwszy od linii NAVIGATOR (Navigator NANO S, NAVIGATOR TXTs, NAVIGATOR TXBe), poprzez linię analizy spalin (GASBOX, OPABOX, RC3, RC2) oraz pomiarów elektrycznych (TwinProbe i UNIProbe), kończąc na TPS KEY do obsługi systemów TPMS.
NOWE OPROGRAMOWANIE IDC5
IDC5 to najnowsza wersja wielomarkowego oprogramowania diagnostycznego TEXA. Kolejny krok na drodze profesjonalnego wsparcia mechaników w ich wymagającej, codziennej pracy. Dzięki udoskonaleniu kodu źródłowego oprogramowania, prędkość wchodzenia w diagnostykę została znacząco zwiększona, zapewniając nawiązywanie komunikacji z niespotykaną dotąd prędkością. Interfejs graficzny IDC5 został przeprojektowany, podążając za najnowszymi rozwiązaniami konsumenckimi, dzięki czemu wszystkie ścieżki dostępu dla operacji związanych z konserwacją i naprawą, stają się łatwiejsze i jeszcze bardziej intuicyjne. Ponadto wszystkie strony diagnostyczne zostały przebudowane tak, aby dostarczyć mechanikowi wyczerpujących informacji technicznych. Również menu startowe zostało zmienione i obecnie rozwija się w pionie: rozwiązanie to pozwala na łatwe przewijanie wszystkich elementów bez zmiany strony, w tym również z zastosowaniem “touch gesture”, które umożliwia powiększanie wybranych obszarów ekranu za pomocą palców.
Komentarze (0)