Piotr Stopczyk, prezes Elit Polska
Pod koniec 2017 roku nastąpiła formalna zmiana nazwy z AD Polska na Elit Polska. Najbliższe miesiące wypełnione będą procesem konsolidacji, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty o nowe marki i referencje produktów.
Zmiany w strukturze właścicielskiej spółki AD Polska to jedno z ważniejszych wydarzeń minionego roku w branży motoryzacyjnej. Zakup firmy przez LKQ Corporation – globalnego lidera w dystrybucji części motoryzacyjnych, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia warsztatów – zmieni dotychczasową strukturę rynku. Obecna działalność prowadzona jest już w ramach grupy Rhiag pod szyldem sieci Elit. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla centralnej i wschodniej Europy.
– W ostatnich latach spółka AD Polska odnotowywała systematyczny wzrost sprzedaży. Jednocześnie zwiększaliśmy dostępność oferty poprzez otwieranie kolejnych filii i powiększaliśmy sieć niezależnych warsztatów AD Serwis i Auto Primo – mówi Piotr Stopczyk, prezes Elit Polska.
– Z pozoru oznacza to dużą stabilizację w naszej branży, w praktyce musimy nieustannie dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. Wsparcie LKQ Corporation znacząco przyspieszy realizację strategii rozwoju na wszystkich płaszczyznach naszej działalności.
Pierwsze zmiany zaszły już w katalogu produktów dostępnych w Elit Polska. Oferta części zamiennych została poszerzona o markę własną Starline w gamie elementów układu hamulcowego, hydrauliki pojazdowej i akumulatorów. W kolejce czeka ponad 50 tysięcy referencji przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów i marek.
Połączenie oferty AD Polska i Elit Polska wymaga też weryfikacji listy dotychczasowych dostawców. Związane jest to z odmienną strategią poprzednich działalności, która oparta była na innych markach tzw. pierwszego wyboru.
Finalnie, dzięki większej ofercie w atrakcyjnym przedziale cenowym, skorzystają zarówno właściciele warsztatów, jak i kierowcy.
– Fundamentem naszej strategii pozostaje rozbudowa sieci dystrybucji. Gęstsza mapa lokalizacji gwarantuje szybszą dostawę części do warsztatu, a tym samym skraca czas oczekiwania na naprawę samochodu – dodaje Mirosław Drej z Elit Polska. – Kolejnym elementem jest sieć niezależnych warsztatów, które ze względów formalnych musiały zdjąć charakterystyczne logo AD Serwis i Auto Primo. Obecnie trwa proces podpisywania nowych umów i zmiany szyldów na Elit Partner.
Komentarze (0)