Warto wiedzieć

ponad rok temu  12.12.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie najnowszej wersji Mercedesa klasy C i jego starszego kuzyna. Co z tego wynikło? Zobaczcie sami!

Za każdym razem, gdy pojawia się nowy model jakiegoś samochodu producenci zapewniają, że będzie on bardzie ekonomiczny – zużyje o wiele mniej paliwa niż jego poprzednie wersje. Patryk Mikiciuk, pasjonat motoryzacji i członek Team TOTAL, przetestował najnowszego Mercedesa klasy C i starszy o pięć generacji model tej samej klasy. Oba auta w podstawowych wersjach silnikowych, oba z bakami pełnymi benzyny TOTAL Excellium pokonały ten sam odcinek, w identycznych warunkach pogodowych. Jak zakończyła się podróż?

Mercedes 190
Podstawowym silnikiem tego modelu była 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,8 i mocy nieco ponad 100 KM to pozwalało rozpędzić ten model do setki w 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h. Biorąc pod uwagę, że testowany model swoją premierę miał w latach ’80 nie da się nie zauważyć, że producent zadbał o kilka nowoczesnych, w tamtym czasie, rozwiązań np. wtrysk paliwa. 190-tka posiadała też kilka elektronicznych układów np. elektryczne: szyby i zegarek na desce rozdzielczej.

Nowoczesna klasa C
Podstawowy silnik nowoczesnej C klasy to silnik benzynowy 1,6 Turbo o mocy 150 KM. Jest szybszy od swojego poprzednika, do setki przyspiesza w 8,5 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna to 225 km/h. Mercedes nowej C lasy jest naszpikowany elektroniką, wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie np. zainstalowano w nim system odzyskiwania energii podczas hamowania, która przekazywana jest m.in. do napędu klimatyzacji.

Wynik testu
Oba samochody pokonały tę samą trasę, w jednakowym tempie, jadąc jeden za drugim. Po zakończonym teście do baku nowoczesnego Mercedesa klasy C udało się wlać 11,65 l paliwa, a to oznacza, że na 100 pokonanych kilometrach spalił 7,7 l paliwa. Do Mercedesa 190, który konstrukcyjnie od swojego konkurenta w teście odbiega o jakieś 35 lat, weszło 11,85 l paliwa, czyli na 100 kilometrowym docinku ten model spalił 7,8 l.

- Różnica w spalaniu na odcinku 100 km pomiędzy dwoma zupełnie innymi samochodami tego samego producenta wyniosła 100 ml – relacjonuje Patryk Mikiciuk. 

Bez względu na to, którym modelem podróżujemy warto wykorzystywać najlepszej jakości paliwo i oleje silnikowe dostosowane do konkretnego modelu auta. W tym celu można skorzystać z wyszukiwarki olejów dostępnej na  stronach producentów.  Proces doboru oleju może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowany, ale warto poświęcić mu chwilę uwagi, żeby nie mieć w przyszłości problemów z użytkowaniem pojazdu i nie tracić niepotrzebnie dodatkowego czasu i pieniędzy.

Koncern Total dla Mercedesa zaleca najnowocześniejsze oleje silnikowe np. z gamy QUARTZ: QUARTZ INEO MC3 5W-30, QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30 i QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40. 

Więcej informacji o TOTAL Polska, Team TOTAL i Team TOTAL Pro można znaleźć tutaj: 
www.total.com.pl
www.teamtotal.pl
www.teamtotalpro.pl 
www.facebook.com/totalpolska

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ bosto102 2 ponad rok temu to daje do myślenie po co te nowości w autach żeby klient miał za co płacić ,To co dawniej były inne paliwa czy oleje wiecej paliły ,kiedys auta były produkowane dla ludzi
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ iglot 1 ponad rok temu Na teamtotalpro.pl doszło prawdopodobnie do przekrętu bo wygrała osoba która w ogóle się nie udzielała :(
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony