Ogumienie

ponad rok temu  10.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

TPMS w pigułce – ważne dla warsztatów

Od 1 listopada 2014 roku także w Polsce wejdzie w życie regulacja Unii Europejskiej (ECE-R 64), która mówi, że wszystkie nowo homologowane w UE samochody osobowe kategorii M1 (mogące przewozić nie więcej niż 7 osób) będą obligatoryjnie wyposażone w system TPMS.

TPMS. Co oznacza ten skrót? Tyre Pressure Monitoring System to czujnik kontroli ciśnienia w oponach, czyli zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa różne typy systemów: bezpośredni (pomiar ciśnienia za pomocą czujnika w feldze) oraz pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie). Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon. Z uwagi na fakt, że bezpośredni TPMS montowany jest na feldze, właśnie ten rodzaj systemu TPMS jest dla firmy ALCAR Polska niezwykle istotną kwestią, dlatego wszystkie nasze felgi zostały już przygotowane do montażu niezbędnych czujników bezprzewodowych (bezpośredni TPMS), a najistotniejsze informacje odnotowujemy w certyfikatach TÜV od początku 2012 roku.


Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie felg? Przede wszystkim, jeśli pojazd jest już wyposażony w TPMS i jest to system bezpośredni, wówczas należy przy zakupie zwrócić uwagę na dwie kwestie. Najważniejsza to sprawdzenie, czy wybrana felga spełnia wszystkie wymagania dotyczące montażu czujnika TPMS, a następnie znalezienie serwisu, który jest w stanie zapewnić kompleksową obsługę i wyposażony jest w odpowiedni sprzęt programujący oraz narzędzia do wymiany opon, konserwacji i rozwiązywania innych problemów, takich jak pojawienie się na wyświetlaczu kontrolki informującej o zbyt niskim ciśnieniu.
Jakie są najważniejsze cechy systemu bezpośredniego? Największą zaletą jest to, że bezpośredni TPMS dokonuje pomiaru ciśnienia w oponach przez czujnik zintegrowany z kołem, a informacje są przenoszone bezprzewodowo do urządzenia kontrolującego w pojeździe. Różne wyświetlacze, poszczególnych modeli aut dostarczają kierowcy informacje o bieżącej wartości ciśnienia albo ostrzeżenie, kiedy ciśnienie w oponach jest zbyt niskie. Takie systemy są bardzo precyzyjne, ponieważ monitorują ciśnienie bezpośrednio dla każdego koła. Pomimo tego, że bezpośredni TPMS pozwala na bardzo precyzyjne zbieranie danych i ma dodatkowe funkcje, takie jak: rozpoznanie pozycji opon, wykrywanie utraty ciśnienia podczas postoju pojazdu i monitorowanie ciśnienia powietrza w oponie koła zapasowego, system ten wymaga jednak poniesienia dodatkowych kosztów i szczególnej uwagi przy wymianie opon czy ich konserwacji. Wszystkie opony w pojeździe (letnie, zimowe, zapasowe) muszą być wyposażone w prawidłowo działający czujnik!

Firma ALCAR jest już przygotowana i oferuje dedykowane rozwiązanie producenckie. Oprócz samych czujników kompleksowa oferta obejmie narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie, serwis, części oraz zestawy zapasowe, a także systemowe wsparcie dla wszystkich klientów i partnerów. Ponadto w ALCAR Webshop będzie można znaleźć wszelkie niezbędne informacje oraz aktualizacje oprogramowania. Dlatego dystrybutorzy opon oraz dealerzy samochodowi, którzy szukają bezpiecznego, sprawdzonego i odpowiednio dopasowanego rozwiązania w dalszym ciągu z pełną odpowiedzialnością mogą rekomendować nasze marki, ponieważ czujniki TPMS dystrybuowane przez ALCAR będą pasować perfekcyjnie.

ALCAR Polska Sp. z o.o.
Więcej informacji na www.alcar.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony