Części i regeneracja

ponad rok temu  19.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Tradycja, nowoczesność, ContiTech

Idea skonstruowania samochodu „skrojonego na miarę”, czyli dopasowanego do naszych stale rosnących oczekiwań, spędza sen z powiek wszystkim zaangażowanym w jego tworzenie. Współczesny samochód powinien spełniać bardzo wysokie normy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii oraz spełniać nasze zachcianki, tj. komfort, osiągi oraz oczywiście posiadać odpowiedni wygląd.

Wyścig trwa, co doskonale widać na ulicach naszych miast. Coraz śmielsze konstrukcje, sprawniejsze silniki czy wygodne wnętrza skutecznie przyciągają naszą uwagę, nierzadko dając nam złudzenie wyboru samochodu idealnie dopasowanego do naszych osobistych potrzeb. Klienci napędzają sprężynę potrzeb u producentów samochodów, którzy przenoszą je na konstruktorów w firmach dostarczających części na pierwszy montaż. Większość z nas, wykonując codziennie całą masę przeróżnych czynności, nie zastanawia się, jak wiele wysiłku i nakładów finansowych trzeba ponieść, aby produkt satysfakcjonował nas w całym wymiarze. Współczesny samochód jest niczym układanka setek elementów idealnie pasujących i współpracujących ze sobą. Każda, nawet najmniejsza część, jest jak puzzel 3D – musi posiadać odpowiedni kształt, wykonywać określone zadania oraz spełniać wszystkie, nawet najbardziej restrykcyjne normy. Jednak, aby spełnić wszystkie normy, każdy produkowany element musi przejść kilka niezwykle ważnych etapów – począwszy od fazy projektu, poprzez fazę prób, do ostatecznych testów gotowej już do zamontowania części. Cała droga, od pomysłu do wersji ostatecznej, jest długotrwała i pracochłonna. Co więcej, całość działań projektowo-badawczo-testowo-produkcyjnych jest podyktowana wieloma normami, tj. jakość, bezpieczeństwo użytkowania, trwałość, estetyka czy ekologia i każdy produkt z logo ContiTech musi bezwzględnie te normy spełniać.
 Szkolenia techniczne realizowane w filiach dystrybutorów. Szkolenia warsztatowe z wykorzystaniem silników. Stanowiska testowe pasków.
Koncern Continental ContiTech Power Transmision Group, jako wieloletni i czołowy dostawca komponentów układu paskowego na pierwszy montaż oraz rynek części zamiennych, posiada ogromne doświadczenie w projektowaniu i produkcji elementów z kauczuku oraz jego pochodnych. ContiTech to doskonale zorganizowana firma, gdzie kompleksowo tworzy się części od projektu do sprzedaży na rynku przeznaczenia.  Hanower – stanowiska badawcze z około setką nieustająco pracujących silników, które skutecznie testują paski napędowe oraz elementy napędu w różnie skrajnych warunkach temperaturowych i higrometrycznych. Podczas pracy bada się również odporność podczas zmiennych obciążeń silnika, np. przy systemie „start/stop” lub w przypadku uszkodzonych elementów współpracujących. W specjalistycznych laboratoriach paski poddaje się również testom na: zrywanie, rozciąganie, zgniatanie, wpływ czynników chemicznych itd. Następnym, „morderczym” dla pasków etapem są jazdy testowe. Samochody wyposażone w testowe paski przemierzają zadane kilometry na specjalnym torze testowym, wypełniając systematycznie zaplanowane zadania. Po pozytywnym zaliczeniu wszystkich wyczerpujących prób nadchodzi czas na ostateczną i najważniejszą próbę – próbę rynkową. Klienci, zarówno ci pierwszomontażowi, jak również ci z rynku części zamiennych, montujący paski ContiTech, są dla tej firmy najważniejszymi opiniodawcami. Pytania, które przychodzą z różnych stron świata, nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Kluczowe problemy rozwiązywane są wraz z konstruktorami jednostek napędowych i przekazywane wszystkim odbiorcom newsletterów firmy: „Technical Info” oraz „Technical News”. Dzięki stałej wymianie ContiTech posiada najlepsze wskazówki w drodze do uzyskania najwyższej jakości oraz pewnego i bezpiecznego montażu.

Firma jednak nie ogranicza się jedynie do projektu, produkcji, testów i sprzedaży. ContiTech na przestrzeni lat, widząc nieustające zmiany w układach napędowych, stawia również na wsparcie dla sił sprzedażowych oraz mechaników, skracając drogę producent – klient. Z punktu widzenia mechanika czy sprzedawcy części jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ, otrzymując gotowy zestaw montażowy, ma pewność, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości za produktem idzie merytoryczna pomoc doświadczonej kadry technicznej oraz wsparcie w zakresie specjalistycznych narzędzi diagnostyczno-montażowych, które zapewniają płynną i skuteczną wymianę tak w napędzie paska rozrządu, jak również paska wielorowkowego. Taka działalność jest niezmiernie ważna w obecnych czasach, ponieważ każdy dobry mechanik ceni swój czas i zadowolenie klienta, co niezmiennie od wielu lat jest receptą na sukces. Dla wszystkich swoich odbiorców firma oferuje również stronę: „PIC” – Product Information Center (www.contitech.de/pic), gdzie każdy może sprawdzić wszystkie dane odnośnie pasków czy zestawów naprawczych. A dzięki umieszczonym na opakowaniach produktów ContiTech kodom QR klienci mogą również uzyskać bezpośredni dostęp do szczegółowych informacji za pomocą swojego smartfona. W tym celu ContiTech przyporządkował określony kod QR do każdego z wymienionych produktów dla rynku wtórnego.

Zauważając potrzeby rynku, ContiTech rozpoczął silną ekspansję w aspekcie zapewnienia całości układu paskowego, oferując z roku na rok coraz szerszy asortyment. Tym samym od kilku lat w ofercie firmy, poza standardową i uzupełnianą ofertą pasków, znajdują się również zestawy naprawcze pasków rozrządu oraz wielorowkowych, jak również sprzęgła alternatora OAP oraz tłumiki drgań skrętnych TVD. Oferta jest z roku na rok systematycznie poszerzana oraz, co ciekawe, rozwijana równolegle z ofertą serwisową, aby zapewnić mechanikom pełen serwis – od dostarczenia najwyższej jakości produktu do zapewnienia specjalistycznych narzędzi włącznie.
Skracając odległość producent – klient, ContiTech prowadzi bardzo szeroką działalność szkoleniową, którą w 2013 roku poszerzył o cykl całodniowych szkoleń warsztatowych, prowadzonych przez doświadczoną kadrę szkoleniową na popularnych jednostkach silnikowych, tj.:
- VW 2.0 TDI 16V CR,
- VW 1.4 16V,
- Audi 2.8 V6 30V,
- Opel 2.0 16V,
- Renault 1.6 16V,
- Mitsubishi 2.4 GDI.

Tym samym obecna oferta szkoleniowa realizowana jest w czterech różnych zakresach:
- szkolenia produktowo-teoretyczne, skierowane do sił sprzedażowych,
- szkolenia techniczne podstawowe, teoretyczne, skierowane do mechaników,
- szkolenia specjalistyczne warsztatowe, praktyczne, skierowane do mechaników,
- szkolenia w ramach programu „Młode Kadry”, zainicjowanego przez Inter Cars: podstawowe, teoretyczne, skierowane do uczniów szkół mechanicznych.

Program oferowanych szkoleń jest dostosowany do każdego poziomu zaawansowania, skutecznie podnosząc wiedzę oraz umiejętności praktyczne mechaników, a co za tym idzie – poprawiając jakość oraz bezpieczeństwo oferowanych usług. Za sprawą coraz bardziej skomplikowanych jednostek napędowych, a w konsekwencji – bardziej skomplikowanych napraw, popyt na szkolenia specjalistyczne wśród mechaników jest ogromny. Mechanicy uczestniczący w szkoleniach zyskują wiedzę oraz pewność siebie w kontakcie z nagłymi i nieprzewidzianymi „niespodziankami”.

- Umiejętność radzenia sobie ze skomplikowanym silnikiem zależy nie tylko od posiadanego wyposażenia, ale przede wszystkim od zastosowanej wiedzy i doświadczenia, które nabywa się proporcjonalnie do ilości wymian rozrządu – uważa Roman Boluk, trener techniczny w Polsce. - Szkolenia są jednym z elementów kształtujących rozwój każdego mechanika. Działalność szkoleniowa, wsparcie sił sprzedażowych, doskonały produkt jakości OE oraz wsparcie serwisowe czynią ContiTech firmą elastyczną i dobrze zorganizowaną na wymagającym i odpowiedzialnym rynku, jakim jest rynek napędu paskowego.

Jacek Sozański
Menedżer ds. Klientów Kluczowych, ContiTech Polska

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony