Po analizie ponad 170 ostatnio opracowanych kolorów, zespół ekspertów PPG, przy współpracy ze specjalistami z 11 krajów, przygotował wystawę Ethos 2 Global Colour Show, na której zaprezentował trendy kolorystyczne w branży motoryzacyjnej.
Ethos 2 daje producentom samochodów możliwość podglądu światowych trendów kolorystycznych, inspirowanych różnorakimi czynnikami, takimi jak moda, aranżacje wnętrz czy technologia informatyczna. Podczas, gdy kierowców interesuje jedynie kolor samochodu, który chcą kupić, PPG, jako wiodący dostawca lakierów fabrycznych, czuje się zobowiązany do wspierania producentów samochodów w zakresie informacji o trendach kolorystycznych, co ma pomóc w planowaniu rozwóju rynku nowych samochodów na przyszłe 4 lata. Wystawa ta jest zatem nieocenionym źródłem dla producentów patrzących w przyszłość do lat 2008/9, a dzięki analizie najbardziej popularnych kolorów w 2004 roku również pomaga im zrozumieć obecną sytuację rynku.
W 2008 roku na świecie dominować będzie kolor srebrny (również obecnie najczęściej wybierany przez klientów) wraz ze swoimi jasnymi i błyszczącymi wariantami metallic. Trend ten będzie kreowany równocześnie przez projektantów jak i preferencje klientów. Kluczową rolę odgrywać będą jasne ziarna aluminium oraz pigmenty z efektem specjalnym, które PPG już stosuje, aby powszechne kolory uczynić niepowtarzalnymi. Śmiało zapowiadana jest kontynuacja prac nad pigmentami specjalnymi, dającymi unikalne wrażenia wizualne, zmienne w zależności od kąta padania światła, a dla PPG szczególną inspiracją są wariacje z odcieniami turkusu, które mają znaleźć się w ofercie PPG w 2008 roku.
PPG pracuje również nad trzywarstwowym efektem, uzyskanym przy zaledwie dwukrotnej aplikacji. To rozwiązanie jest szczególnie pożądane przez większość światowych producentów samochodów.
Aby odzwierciedlić subtelne różnice pomiędzy regionami, oddzielnie przygotowano prognozy trendów dla kluczowych rynków: Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Azji i Australii. I tak np. w czasie, gdy Europa przesuwa się w kierunku tonacji łagodzących agresywność realiów życia, czego rezultatem jest paleta żywych, ale nie zuchwałych kolorów, Ameryka Północna zmierza bardziej ku plastycznym i delikatnym barwom, wybierając jaśniejsze i bardziej dynamiczne kolory.
Zespół PPG prognozuje, że w europejskiej modzie nastąpi powrót do niebieskiego, wraz z jego ciemnymi i jasnymi wariacjami. Jednocześnie wyjdą z mody świetliste odcienie niebieskiego, tzw. electric blue, a także tony jasno lawendowe.
Zielony, wraz z jego pełną gamą odcieni, jest ważnym kolorem w nowych, sportowych samochodach. Paletę tę ma odświeżyć tonacja zielonej mięty, a nefrytowa zieleń z połyskującą poświatą ma być dodatkową, wysublimowaną propozycją.
Europa to teren kolorów naturalnych. Już popularne stają się ciepłe i kaszmirowe beże, a wkrótce dużego znaczenia nabiorą słoneczne żółcie, pełna gama brązów – od jasnych po ciemne, oraz błyszczące złota. Dla wybranych modeli samochodów kluczowym kolorem będzie pomarańczowy.
Pojawią się też nowe, jasne wariacje czerwieni; kolory fioletowe i różowe będą znikać z modeli z wyższej półki.
Tradycyjny kolor srebrny będzie ustępował pola swojej bogatszej wersji metalicznej oraz perłowej. Popularność odzyskają biele, zaś w czerniach pojawią się nowe trendy: mistyczny, ciemny kobalt oraz bardzo ciemne ziarno kawy.
Wystawa Ethos 2 Global Colour Show, a także silne więzy z producentami samochodów, pozwalają grupie PPG nie tylko mieć wpływ na kolorystykę samochodów produkowanych w najbliższych czterech – pięciu latach, ale także zaspokoić przyszłe potrzeby warsztatów lakierniczych w zakresie opracowania nowych receptur kolorystycznych, idealnie dopasowanych do oryginalnych lakierów fabrycznych.
Komentarze (0)