Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy towarzystwa ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia w Warszawie. Do udziału zaprasza Polska Izba Motoryzacji.
Forum dedykowane jest podmiotom związanym z procesem likwidacji szkód komunikacyjnych, czyli:
- serwisom mechanicznym i blacharsko-lakierniczym,
- dealerom samochodów,
- rzeczoznawcom,
- likwidatorom szkód,
- towarzystwom ubezpieczeniowym,
- firmom flotowym,
- firmom dostarczającym części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.
W tym roku organizator położył nacisk na problematykę niełatwą, od lat dręczącą sektor napraw blacharsko-lakierniczych. Podczas spotkania mowa będzie m.in. o:
- niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych, stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU,
- przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów,
- patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez TU, brokerów, dealerów, firmy leasingowe, multiagencje,
- leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych (kto poniesie faktyczne koszty: warsztat czy TU?; ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?).
„Złoty Zderzak” i „Złota Lakiernia”
To dwa plebiscyty, których rozstrzygnięcie będzie miało miejsce pod koniec grudniowego spotkania. Przypomnijmy, że w roku ubiegłym zdobywcą „Złotej Lakierni” została firma Auto Miras z Żukowa. Firma STU Ergo Hestia zajęła pierwsze miejsce w konkursie „Złoty Zderzak”.
„Złoty Zderzak” jest odpowiedzią na potrzebę poprawy relacji rynkowych między towarzystwami ubezpieczeniowymi a serwisami blacharsko-lakierniczymi. Badanie obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód i przeprowadzane jest we współpracy z Centrum Badań Marketingowych Indicator.
– W tegorocznej edycji badania oceniane będą m.in.: ogólna jakość współpracy, poziom kompetencji i rzetelność, sprawność przebiegu likwidacji szkód, prawidłowość i szybkość wypłat, uznawanie stawek RBG, uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego, liczba skarg, odwołań i pozwów – wylicza Marek Garlicki, kierownik projektu Indicator. – Badanie zostanie przeprowadzone metodą mixed-mode, łączącą zestandaryzowane wywiady telefoniczne z ankietą online. Przebadane zostaną zarówno warsztaty mające autoryzacje producentów samochodów, jak i te niezależne.
„Złota Lakiernia” polega z kolei na wyborze najlepszego warsztatu blacharsko-lakierniczego. Jeżeli Państwa serwis blacharsko-lakierniczy: wyróżnia się spośród innych na rynku lokalnym, jest nastawiony na najwyższą jakość obsługi klienta, a ponadto cechuje go dbałość o środowisko i bezpieczeństwo pracy – ten konkurs jest właśnie dla Państwa!
Aby zgłosić swój udział w konkursie, należy:
- wypełnić ankietę zgłoszeniową,
- załączyć zdjęcia obiektu,
- wyrazić zgodę na ewentualną wizytę jury konkursowego.
Na stronie www.forumubezpieczen.com znajdziecie:
- szczegółowy program,
- formularz uczestnictwa,
- „Złota Lakiernia” – formularz zgłoszeniowy,
- „Złoty Zderzak” – ankietę.
Komentarze (0)