Tegoroczne targi we Frankfurcie były dla TRW Automotive okazją do zaprezentowania innowacyjnego podejścia do tematu diagnostyki warsztatowej.
Pokaz naszego urządzenia diagnostycznego – ID (skrót od Internet Diagnostic) wywołał prawdziwą furorę.
TRW wprowadza na rynek europejski zupełnie nowy system diagnostyczny – bazujący na sieci internetowej i oferujący kompletny pakiet danych dla 80% marek i modeli pojazdów jeżdżących w Europie.
ID obsługuje wszystkie systemy zasilania silników benzynowych i Diesla, systemy poduszek powietrznych, ABS oraz systemy kontroli klimatyzacji i napędu.
Do wyboru klienci mają trzy pakiety zależnie od potrzeb i budżetu:
Id 1 - interfejs diagnostyczny, który zostaje połączony z dowolnym komputerem;
Id 2 - ekran dotykowy z warsztatowym PC i rozbudowanym interfejsem;
Id 3 - interfejs miernika i oscyloskopu, uzupełnione Id 1 i Id 2 oraz warsztatowy PC rozbudowany do funkcji narzędzia analitycznego dla wszystkich praktycznie elementów nowoczesnych pojazdów.
Wszystkie trzy systemy są aktualizowane przez Internet i mogą być zestawiane z różnego rodzaju oprogramowaniem i pakietami dodatkowymi. W przyszłości platforma ID będzie rozbudowana i będzie obejmowała również systemy z pierwszego wyposażenia TRW w tym: adaptowany system kontroli sterowania (ACC – Adaptive Cruise Control), wspomagany elektrycznie układ kierowniczy (EPS – Elektrische Servolenkung) oraz elektryczny hamulec parkingowy (EPB – elektrische Parkbremse).
<1a.jpg>
<2a.jpg>
<3a.jpg>
Wyposażenie warsztatu we wspomniany system nie wymaga wielkich nakładów finansowych – wystarczy być klientem firmy TRW Automotive i podpisać umowę abonamentową – taką jak na np. telefon komórkowy. Odpada więc wydatek na drogi sprzęt oraz na programy do aktualizacji bazy danych.
Większość odwiedzających nas klientów reprezentujących firmy dystrybucyjne, jak również sieci warsztatowe, zadawała tylko dwa pytania – kiedy urządzenie to będzie dostępne w polskiej wersji językowej i jakie warunki należy spełniać, aby dołączyć do grona użytkowników.
System ID jak na razie działa w Wielkiej Brytanii, ale dzięki zainteresowaniu ze strony potencjalnych klientów zadecydowaliśmy o wypuszczeniu go w przyszłym roku na rynki Europy Wschodniej, w tym również Polski.
ID jest innowacyjnym rozwiązaniem, dzięki któremu klienci mogą liczyć na aktualne dane, pomimo galopującego wręcz rozwoju skomplikowanej techniki samochodowej.
Sławomir Góralewski
Komentarze (0)