Firma TRW Automotive rozpoczęła instalowanie radaru AC100 24 GHz na nowej płycie podłogowej EMP2 koncernu PSA.
Pierwszym pojazdem, w którym zamontowano radar, jest zaprezentowany latem bieżącego roku Citroën C4 Picasso. Następny w kolejce jest nowy Peugeot 308.
Radar AC100 instalowany na płycie podłogowej EMP2 pozwala zastosować szereg funkcji związanych z bezpieczeństwem i komfortem kierującego, w tym funkcje ostrzegania przed kolizją i odległością. Ponadto został on zintegrowany z układami hamulcowymi, co pozwala na zastosowanie tempomatu adaptacyjnego (adaptive cruise control – ACC) z funkcją pełnego zatrzymania samochodu (follow-to-stop). Technologia ta może również stanowić podstawę dla zastosowania innych funkcji, np. aktywowania systemów napinania pasów, przed-zderzeniowego przygotowania układu hamulcowego do nagłego hamowania, użycia adaptacyjnego wspomagania hamowania i uruchomienia systemu automatycznego hamowania awaryjnego (automatic emergency braking – AEB).
System AC100 oferuje wiele z funkcji radaru firmy TRW poprzedniej generacji – AC20 77 GHz, ale przy znacznie niższych kosztach. Jest to możliwe głównie dzięki działaniu na niższej częstotliwości i zoptymalizowanej wydajności działania w przypadku najpopularniejszych pojazdów. Wykrywa on pojazdy znajdujące się w odległości do mniej więcej 150 m i może być stosowany w pełnym zakresie warunków jazdy, w tym podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie. Ponadto – w przeciwieństwie do systemów laserowych, których działanie opiera się wyłącznie na wykorzystaniu drogi optycznej – technologia radarowa może być wykorzystywana w trudnych warunkach pogodowych, w tym we mgle i w trakcie obfitych opadów deszczu.
Komentarze (0)