Firma TRW Automotive zaprezentowała pełen zakres technologii DAS (ang. Driver Assistance Systems – systemy wspomagania kierowcy) podczas spotkania prasowego zorganizowanego na torze w Hockenheim (4 czerwca, Niemcy).
Technologie oparte na wykorzystaniu kamer i radarów skupiają się na najbardziej typowych sytuacjach na drodze, takich jak np. nagłe wtargnięcie na jezdnię, opuszczenie pasa ruchu, niebezpiecznie mały odstęp od poprzedzającego pojazdu. Inżynierowie TRW przedstawili nowe, modularne systemy radarowe oraz kamery najnowszej generacji. Dziennikarzom zaprezentowano m.in. czwartą generację radarów, których produkcja ruszy od 2016 roku. Najnowszy radar AC1000 skanuje toczenie pojazdu w zakresie 360 stopni i oferowany jest ze skalowalną platformą modułową, którą można w ekonomiczny sposób zaadaptować według specyfikacji docelowego systemu wspomagania kierowcy. Tego typu rozwiązania odgrywają zasadniczą rolę w rozwijaniu aplikacji semi- i automatycznej jazdy.
Podczas konferencji prasowej inżynierowie TRW zaprezentowali również najnowszej generacji kamerę S-Cam 3, którą charakteryzuje sześciokrotnie większa szybkość przetwarzania obrazu w porównaniu z dotychczas oferowaną S-Cam (EyeQ2). W Hockenheim pokazano także działanie awaryjnego wspomagania kierownicy (ESA – Emergency Steering Assist). Zadaniem tego systemu jest naprowadzanie kierowcy na właściwy tor jazdy w czasie gwałtownych manewrów omijania przeszkody. Prace nad takim systemem prowadzone są od dawna.
Firma TRW oferuje największy na świecie asortyment technologii z zakresu elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych (EAS) oraz jako pierwsza firma na rynku motoryzacyjnym w Europie wprowadziła system elektro-hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego.
Komentarze (0)