Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

TTM 2011 (1)
– spotkanie branżystów w Poznaniu. Tegoroczną edycję Targów Techniki Motoryzacyjnej można uznać za wielki sukces organizatorów. Pomimo iż nie towarzyszyła jej wystawa Motor Show, targi odwiedziło ponad 10 tys. profesjonalistów branży motoryzacyjnej, a na odwiedzających czekało ponad 300 wystawców z 11 krajów. Wśród nich nie zabrakło najważniejszych i największych dostawców sprzętu i wyposażenia warsztatowego.

- Spodziewaliśmy się dużego zainteresowania targami, ale liczby okazały się jeszcze większe niż zakładaliśmy – podsumował wydarzenie Rafał Sosnowski, prezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej – współorganizatora TTM. - Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się stoiska z wyposażeniem warsztatowym. Najważniejsza decyzja, która nas dotyczy, to umowa o współpracy między Międzynarodowymi Targami Poznańskimi a Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej, która przewiduje, że kolejną edycję targów zorganizuje właśnie nasze stowarzyszenie wspólnie z MTP. Zmieniliśmy również termin odbywania się imprezy, która nadal odbywać się będzie w cyklu dwuletnim, ale w latach parzystych, po to aby targi w Poznaniu nie były konkurencją dla międzynarodowych targów odbywających się cyklicznie w latach nieparzystych w Bolonii czy we Frankfurcie; odbywające się co prawda w latach parzystych, ale zawsze we wrześniu. Zatem kolejna edycja TTM czeka nas od 12 do 15 kwietnia 2012 r. Branży diagnostycznej nie mógł ujść uwadze ważny projekt, który prezentowano na stoisku Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, który mamy nadzieję w niedługim czasie uprości i znacznie przyśpieszy pracę warsztatów i stacji kontroli pojazdów.


- Członkowie STM rozpoczęli wspólne prace nad innowacyjnym systemem informatycznym „STMnet”, który umożliwi dwukierunkową komunikację między serwerem warsztatu czy stacji kontroli pojazdów a każdym komputerem w firmie, ale również z każdym innym komputerem podłączonym do internetu – wyjaśniał Rafał Sosnowski. - Umożliwia on również przekazywanie wyników badań technicznych do serwera centralnego. System podobny jest do systemu włoskiego, francuskiego czy angielskiego. System umożliwia podłączenie do jednej sieci niemal wszystkich urządzeń znajdujących się na stacji diagnostycznej. Dzięki temu gwarantuje szybki dostęp do wyników wszystkich przeprowadzonych badań (także historycznych) i umożliwia szybką komunikację z serwerami zewnętrznymi, czyli np. z CEPIK-iem. Jeden zbiorczy raport z przeprowadzonych badań ma zaś gwarantować uszczelnienie badań diagnostycznych. Jak nam się udało dowiedzieć – pierwsze reakcje są bardzo pozytywne i obiecujące. Podczas targów nie zabrakło konsultacji z przedstawicielami policji, Ministerstwa Infrastruktury czy właścicielami SKP i diagnostami.

Przy okazji warto wymienić premierowe urządzenia, które firma Sosnowski, zaprezentowała podczas targów. Są to, między innymi, nowa stacja do obsługi klimatyzacji z nowym czynnikiem HFO1234yf, tester do kontroli stanu amortyzatorów (pracujący według tzw. metody THETA), w pełni aluminiowy czterostemplowy podnośnik samochodowy i nowe urządzenie do przetaczania tarcz hamulcowych firmy MAD – to najważniejsze nowości znanego dostawcy wyposażenia warsztatowego. Skoro mowa o oprogramowaniu wspomagającym prace warsztatowe, to na pewno warto było zapoznać się z najnowszą ofertą programu CDIF/2.

- Dotychczas wykorzystywaliśmy owo narzędzie do wykrywania problemów w pojeździe, ale to nie zawierało procedur naprawczych, podpowiedzi czy informacji o lokalizacji podzespołów w pojeździe itp. – informował Sebastian Łastowski ze spółki Axes System, będącej producentem linii diagnostycznych. - Teraz mechanik dostaje kompletne narzędzie informatyczne. Częścią systemu będzie szereg materiałów szkoleniowych w postaci filmów dydaktycznych. Pierwsze, pilotażowe filmy są już dostępne na YouTube. Od wiosny zaczęliśmy integrację wspomnianych pomocy.
Stoisko firmy UNIMETAL zdobiła linia diagnostyczna z serii UNLINE QUANTUM, nagrodzona złotym medalem Targów TTM 2011 za innowacyjne rozwiązania – m.in. za automatyczne wykrywanie napędu 4x4 i badanie czasu reakcji hamulca.

11647 right - Prezentowaliśmy też nową szafkę sterującą, z nowym programem Quantum i dotykowym panelem – informowała Agnieszka Baranowska, dyrektor handlowy. - Możemy też pochwalić się najnowszymi wynikami badań Transportowego Dozoru Technicznego. Otóż, wśród stacji kontroli pojazdów otwartych w ciągu ostatniego 3,5 roku, nasz udział w rynku wynosi aż 39 procent i stąd też najnowszą naszą decyzją będzie ekspansja na rynki zagraniczne firmy UNIMETAL. Już dziś mogę zdradzić, że po raz pierwszy pojawimy się na targach we Frankfurcie. Specjalistów z warsztatów i serwisów ogumienia uwagę przykuwała najnowsza linia ECOLINE - best 8a do potokowego i liniowego montażu/demontażu opon. Rozwiązanie firmy Best Products wychodzi naprzeciw tendencjom obserwowanym w warsztatach, w których gniazdowe stanowiska pracy serwisantów stają się nieekonomiczne. Prezentowane podczas targów rozwiązanie oparto na systemach podnośników i stołach rolkowych, dzięki czemu oszczędzamy miejsce w warsztacie i realizujemy kompletny serwis ogumienia dla stosu (kompletu) kół.

- Podnoszenie koła do wysokości wrzeciona wyważarki czy montażownicy i wykorzystywanie urządzeń transportu bliskiego nie wystarcza już do optymalizacji prac – wyjaśniał Ryszard Kłos, dyrektor ds. technicznych. - Nasza linia ogranicza do minimum wysiłek fizyczny pracowników i związane z tym dolegliwości, ale też wyraźnie przyspiesza poszczególne etapy prac- Przy okazji mogę pochwalić się ważnym dla nas wydarzeniem. Tradycyjnie już organizowaliśmy FORUM WARSZTATOWE, które, jak zwykle, „pękało w szwach”, bo naliczyliśmy 450 słuchaczy! W tym roku nasza firma obchodzi 20. rocznicę powstania i z tej okazji otrzymaliśmy od Dyrekcji MTP okolicznościową statuetkę oraz medal 90-lecia istnienia MTP. Na stoisku firmy Moto Remo zadebiutowało najnowsze urządzenie producenta sprężarek z logo Garrett.

11648 Linia ECOLINE - best 8a firmy Best Products wyposażona jest m.in. w wymaganą przepisami klatkę bezpieczeństwa dla kontrolnego pompowania opon pod wysokim ciśnieniem. left - Jako autoryzowany dystrybutor firmy Garrett zakupiliśmy od firmy Honeywell, właściciela firmy Garrett, nowe urządzenie do diagnostyki zaworów elektronicznych. Dzięki niemu nasi klienci mogą czerpać korzyść z najnowszych urządzeń diagnostycznych, a nasza firma ciągle utrzymuje czołową pozycję na rynku napraw, jak i diagnostyki turbosprężarek – informował Przemysław Neuman z firmy Moto Remo. Warto wspomnieć, że nowe przenośne urządzenie HandyCAN 3 jest zdolne do badania pojazdów wyposażonych w turbosprężarki z elektronicznym siłownikiem SREA (Simple Rotary Electronic Actuator) oraz REA (Rotary Electronic Actuator) i dostępne jest tylko dla autoryzowanych przedstawicieli firmy Garrett. To bardzo zaawansowane techniczne urządzenie sprawdza zarówno mechaniczne, jak i elektryczne funkcje siłownika turbosprężarki (m.in. diagnozuje również mechanizm zmiennej geometrii pod kątem swobodnego czy też ograniczonego jego ruchu). Docelowo, na wyposażeniu autoryzowanych oddziałów firmy Moto Remo znajdą się łącznie cztery urządzenia HandyCAN 3.

11649 Tester diagnostyczny mega macs 66 – jeden z kilkunastu złotych medalistów TTM 2011. right Na stoisku firmy Hella Polska Sp. z o. o. prezentowano po raz pierwszy w kraju tester diagnostyczny mega macs (model 66), bazującej na komunikacji on-line, która gwarantuje warsztatom pozyskanie porad serwisowych z sieci.
- Bardzo nas cieszy statuetka MTP i podziękowania za udział firm Hella i Gutmann Solutions w imprezie. Osobiście widzę wzrost znaczenia targów wśród fachowców branży warsztatowej w dobie konkurencji imprez organizatorów przez liderów rynku w dostawie części samochodowych – cieszył się Arnold Białas, Manager Hella Polska Sp. z o. o.

Ze sporym zainteresowaniem spotkała się oferta firmy Oiler Sp. z o. o., wyspecjalizowanej w usługach odzysku i recyklingu odpadów poużytkowych – zwłaszcza oleju przepracowanego.
- Dotąd byliśmy w Poznaniu w charakterze zwiedzających, a że w tym roku wyraźnie wzrosły kary za nieprzestrzeganie znowelizowanych przepisów dotyczących zagospodarowania odpadów olejowych, toteż postanowiliśmy pokazać się w charakterze fachowca, który proponuje kompleksowe rozwiązania ekologiczne – wyjaśniała nam Katarzyna Kmieć.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony