Części i regeneracja

ponad rok temu  26.05.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Tuning przewodów zapłonowych

Słowo tuning zaczerpnięte jest z języka angielskiego, gdzie pierwotnie oznaczało „strojenie”. Do motoryzacji trafiło w związku ze „strojeniem” sportowych silników polegającym na odpowiedniej regulacji systemów zapłonowych, gaźników i luzów zaworowych.

Z czasem jednak zaczęło być kojarzone całkiem inaczej i dziś przede wszystkim określa zespół rozmaitych zabiegów mających na celu nadanie pojazdowi indywidualnych cech technicznych, wizualnych, a nawet akustycznych. Tuning w tym sensie to wyzywające spojlery, chromowane tłumiki wydechowe, przyciemniane szyby i tym podobne upiększenia pojazdu. Są jednak zwolennicy tuningu, którym nie wystarcza dbałość o zmianę wyglądu zewnętrznego i zaczynają wprowadzać własne modyfikacje do tego, co kryje się pod maską silnika, a rodzaj i zakres dokonywanych przeróbek zależą w znacznej mierze od zasobności portfela właściciela samochodu lub motocykla.
Sentech posiada w swej ofercie tuningowe przewody samochodowe od 9 lat, czyli od czasu powstania firmowego laboratorium. Wtedy właśnie pojawił się pomysł niszowej produkcji nie tylko tuningowych, ale także rajdowych wiązek kabli zapłonowych. Dzięki temu dziś każdy tuningowy entuzjasta może sobie zamontować doskonałej jakości przewody, mając pewność, że są przebadane i przetestowane, co akurat jest bardzo ważne, bo każda ingerencja w parametry techniczne układu zapłonowego może mieć niebagatelne znaczenie dla ogólnego funkcjonowania silnika.

Tuningowe przewody zapłonowe Sentech znacznie skracają czas inicjowania zapłonu poprzez zwiększenie energii iskry powstającej między elektrodami świecy. Na załączonym zdjęciu widoczne są dwa rodzaje przewodów tuningowych, różniące się kolorem i rdzeniem. Czerwony posiada rdzeń kevlarowy o oporności 12 kOhma/metr, a niebieski wyposażony jest w rdzeń ferrytowy wire wound o oporności 1 kOhma/metr przewodu. Średnica zewnętrzna kabla wynosi 7 mm, co pozwala na jego montaż we wszystkich standardowych uchwytach. Obie wersje przewodu charakteryzują się wysoką jakością surowców i wykonania. Zapewniają też dobre tłumienie zakłóceń elektromagnetycznych, a doskonała ochrona zewnętrzna przewodu – siatka wzmacniająca oraz kilka warstw silikonu – powodują, że nie jest potrzebna dodatkowa ochrona przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak: woda, błoto, substancje chemiczne pochodzące z silnika pojazdu itp. Przewody te nie wymagają również zakładania peszli ochronnych.


Wymiana przewodów standardowych na tuningowe stanowi zwykle tylko jeden z elementów kompleksowej modyfikacji pojazdu, który przed jej rozpoczęciem powinien być doprowadzony do pełnej sprawności technicznej. Stosowane zmiany trzeba najpierw dokładnie przeanalizować, by nie okazały się szkodliwe dla cech użytkowych maszyny i bezpieczeństwa jazdy.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony