Części i regeneracja

ponad rok temu  31.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Turbosprężarka Garrett w nowej generacji silników VW

Na 37. Sympozjum Motoryzacyjnym we Wiedniu odbyła się prezentacja nowego silnika VW 1.5 TSI z turbiną VNT firmy Garrett.

EA211 TSI evo o pojemności 1,5 litra będzie pierwszym modelem z gamy nadchodzącej generacji silników VW. Premiera tego łączącego w sobie niskie zużycie paliwa, a zarazem wysoką moc silnika planowana jest na koniec 2016 roku. Wstępnie możemy spodziewać się dwóch wyjściowych wersji, czyli 96 kW oraz drugiej, mocniejszej: 110 kW. Jedną z ciekawostek nowej, benzynowej jednostki napędowej jest doładowanie turbosprężarką ze zmienną geometrią firmy Garrett by Honeywell.

Stale rosnące wymagania dotyczące zmniejszenia spalania oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla skłaniają producentów branży motoryzacyjnej do stosowania coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań. W nowym silniku EA211 TSI evo znajdziemy ich naprawdę dużo, oprócz wspomnianej już turbosprężarki:
- nowy system wtryskowy common rail z możliwością wtryskiwania paliwa pod ciśnieniem aż do 350 barów,
- innowacyjny sposób sterowania ciepłem w silniku,
- system odłączania cylindrów (ACT),
- natrysk plazmowy (APS) ścianek cylindrów.

W rezultacie maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1300 obrotów na minutę, a dzięki niskiemu zużyciu paliwa kierowca może przejechać więcej kilometrów na jednym baku.

Volkswagen, przedstawiając koncepcję nowej generacji silników, udowodnił, że ich nowa linia jednostek napędowych to dobry krok w rozwoju silników małolitrażowych. Technologia, z użyciem której stworzony został nowy EA211 TSI evo, skutkuje zredukowaniem zużycia paliwa o około 10% w porównaniu z poprzednikiem – 1.4l TSI (92 kW).

Po raz pierwszy w nowym silniku TSI evo wykorzystano turbosprężarkę ze zmienną geometrią sterowaną zaworem elektronicznym. Odnosząc się do osiągów silnika 1.4l TSI (92 kW), zauważymy znacząca zmianę w wykresie doładowania. Osiągnięcie poziomu maksymalnego momentu obrotowego następuje tu o około 35% szybciej niż u poprzednika. Tak więc technologia VNT stanowi integralną część procesu spalania w silniku TSI evo.

Dzięki odpowiedniemu ustawieniu przepływu spalin przez łopatki zmiennej geometrii oraz precyzyjnemu zestrojeniu wszystkich elementów turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zapewnia bardzo wysoką wydajność, a tym samym wysokie ciśnienie doładowania w zakresie niskich obrotów. Wynikiem czego jest bardzo żywiołowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu, która sprawi wiele radości przyszłym właścicielom aut, w których zastosowano nową generacją silników TSI.

Dawid Suchenek, Moto-Remo
na podstawie materiałów Garrett by Honneywell

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony