Wydarzenia

ponad rok temu  17.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Udany rok 2016 i dobre perspektywy dla klientów AD Polska

- Już dziś można potwierdzić, że jest to udany rok dla AD Polska. To między innymi efekt systematycznego rozszerzania oferty oraz rozwoju kanałów dystrybucji - informują przedstawiciele firmy.

Tradycyjnie już, na początku października odbyło się weekendowe spotkanie AD Polska z dostawcami i klientami firmy. Tym razem na miejsce wybrano kompleks DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, z którego w tym samym czasie korzystała piłkarska reprezentacja Polski przygotowująca się do eliminacyjnych meczów z Danią i Armenią.

- I znów można powiedzieć, że w pewnym sensie nasze drogi się splatają, w wakacje kibicowaliśmy reprezentacji Polski podczas Euro we Francji, macierzystym kraju AD. Tym razem nasi piłkarze grają z Danią, która w tym roku dołączyła do naszej europejskiej sieci dystrybucji - zauważa Piotr Stopczyk, prezes AD Polska.

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji oferty kluczowych dostawców AD Polska. Większość produktów stanowiły gorące jeszcze nowości z zakończonych niedawno targów Automechanika we Frankfurcie. Była to więc okazja do polskich premier, a dla przedstawicieli filii i serwisów AD możliwość dokładnego zapoznania się z nowościami, które wkrótce trafią do oferty sieci. Przedstawiciele dostawców poświęcali im dużo uwagi, starali się przekazać jak najwięcej informacji o swoich produktach, wskazać mocne strony oraz korzyści płynące z ich wyboru.

Nowości produktowe i systematyczne poszerzanie oferty to bardzo ważne elementy strategii rozwoju AD Polska. Dowiodły tego wyniki sprzedaży uzyskane w bieżącym roku. Duży w tym wkład mieli uczestnicy programu AD Klub oraz ciesząca się bardzo dużą popularnością letnia promocja.

Tym razem tytuł Dostawcy Roku przypadł firmie TMD Friction, właścicielowi marki Textar.

- W 2016 roku w naszej ofercie pojawiły się m.in. pióra wycieraczek Champion, filtry Fram i hamulce FTE. We wszystkich tych przypadkach jesteśmy ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Rosnącą popularnością cieszą się kompletne zestawy do wymiany turbosprężarek Turbos Hoet - podsumowuje Marcin Drozdowski, dyrektor zakupów, członek zarządu AD Polska. - W przyszłym roku będziemy poszerzać ofertę podzespołów elektrycznych i elektronicznych, elementów silnika oraz części do samochodów dostawczych. Do listy naszych dostawców dołączy również firma King Tony oferująca narzędzia i wyposażenie warsztatów.

Poszerzaniu oferty i zapewnieniu ciągłości dostaw muszą sprostać możliwości magazynowania i dystrybucji. Obecnie firma AD Polska dysponuje 3 magazynami centralnymi zlokalizowanymi w Dębicy, Wrocławiu i Krakowie oraz 44 oddziałami o łącznej powierzchni 54 tys. metrów kwadratowych. Tylko w tym roku firma zainwestowała dodatkowe 11 mln złotych w zwiększenie stanów magazynowych.

Wprowadzono nowy system dystrybucji, który opiera się na błyskawicznej dostawie zamówienia w promieniu 30 km od danej filii i wprowadzeniu kolejnych siedmiu pełnych tras przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości na 62 już istniejących. Z kolei w miejscach, których nie pokrywa codzienny system dystrybucji wzmacniana jest współpraca na zasadzie AD Partner. Jak zdradził Dawid Cieśla, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, tylko w tym roku większość Partnerów AD odnotowała 40 proc. wzrost sprzedaży.

AD Polska wspiera swoich klientów również w zakresie szkoleń, w tym technicznych prowadzonych przy współpracy z firmą BETiS. W pierwszym półroczu 2016, w ramach Akademii Techniki Samochodowej, zorganizowano 48 takich spotkań. Firma BETiS była również partnerem merytorycznym I edycji konkursu „Supermechanik AD 2016”. Ten historyczny tytuł wywalczył Łukasz Szostakiewicz reprezentujący serwis „Auto Naprawa” z Włodawy.

- Poza rynkiem polskim i europejskim duże zmiany nastąpiły również w skali globalnej. AD International została częścią światowej organizacji dystrybucyjnej 1Parts. W jej skład wchodzą także firmy Auto Parts i Pronto, działające w Ameryce Północnej. Daje to nam dodatkowe możliwości rozwoju, co też przełoży się na korzyści dla naszych klientów - podsumowuje rok 2016 prezes Piotr Stopczyk.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony