Petronas Lubricants International wprowadza na rynek nową gamę Petronas Syntium z technologią CoolTech+, stworzoną z myślą o zwiększaniu wydajności cieplnej, kontrolowaniu rozpraszania ciepła z silnika i zmniejszaniu emisji ze zużycia paliwa przez wymagające, nowoczesne silniki pojazdów osobowych, w tym hybrydowe.
Większość nowoczesnych silników przetwarza tylko około jednej trzeciej potencjalnej energii z paliwa na moc. Reszta tej energii cieplnej nie tylko pozostaje nieprzetworzona, ale także rozprasza się jako ciepło odpadowe, co oznacza, że ponad połowa użytecznej energii wytwarzanej przez samochody na całym świecie jest nieefektywnie tracona w silnikach. Nadmierne ciepło, które się tworzy, może również uszkadzać krytyczne części silnika, takie jak turbosprężarki, tłoki i łożyska.
– Nowoczesne pojazdy muszą pracować ciężej i wydajniej, aby generować więcej mocy z mniejszych silników, a jednocześnie zużywać mniej paliwa w celu zmniejszenia emisji. Właśnie dlatego nowa gama Petronas Syntium koncentruje się na rozwiązaniu problemu wydajności termicznej i kontrolowaniu rozpraszania ciepła w silniku, zwiększając osiągi samochodów dla czystszej i bardziej ekonomicznej mobilności – mówi Domenico Ciaglia, dyrektor generalny EMEA w Petronas Lubricants International.
Nowy Petronas Syntium oferuje o niemal 40% silniejszą ochronę przed zużyciem krytycznych części niż poprzednie generacje produktu, skupiając się na najbardziej narażonych na wysokie temperatury strefach w silniku. Zapobiega to gromadzeniu się osadów, wydłuża żywotność części i obniża koszty konserwacji. Dzięki wyjątkowo mocnym łańcuchom olejowym nowa gama zapewnia również do 68% wyższą odporność na utlenianie, kontrolując osady, opóźniając gęstnienie oleju i utrzymując stabilną warstwę ochronną dla maksymalnej wydajności silnika. A dzięki doskonałej zdolności do kontrolowania ciepła poprzez zmniejszenie tarcia technologia CoolTech+ obniża emisje pojazdów i zużycie paliwa nawet o 3%, minimalizując szkodliwy wpływ jazdy na środowisko i oszczędzając pieniądze kierowców.
Jako oficjalny partner technologiczny zespołu wyścigowego Mercedes-AMG Petronas, Petronas Syntium z technologią CoolTech+ umożliwia silnikom bolidów Formuły 1 osiągnięcie ponad 50% sprawności cieplnej, co czyni go najbardziej wydajnym silnikiem wyścigowym, jaki kiedykolwiek stworzono.
Komentarze (0)