Ogumienie

ponad rok temu  15.07.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Udoskonalone zachowanie UltraGrip 9 na sezon zimowy

Nowa opona jest przeznaczona do samochodów małych i średniej wielkości. Będzie dostępna w 33 rozmiarach, od 14 do 16 cali. Zastąpi ona popularny i ceniony model UltraGrip 8, który w ostatnich trzech latach trafił do ponad 7 milionów pojazdów.

Opony Goodyear UltraGrip 9 zaprojektowano z myślą o potrzebach europejskich klientów poszukujących wysokiej klasy ogumienia zimowego. Oponę przystosowano również do typowo europejskich, zmiennych warunków zimą, kiedy to zimne i suche dni przeplatają się z tymi mokrymi.
W porównaniu z wcześniejszym modelem opona Goodyear UltraGrip 9 wyróżnia się udoskonalonym zachowaniem na śniegu. Osiągnięto to, bowiem lamele i krawędzie nowego wzoru bieżnika zostały opracowane tak, by jak najbardziej dopasowywały się do kształtu stopki opony, czyli powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią, niezależnie od wykonywanego manewru, dzięki czemu opona reaguje pewnie podczas jazdy na wprost, w zakrętach, a także przy hamowaniu i przyspieszaniu.


Duża liczba krawędzi i wysokie lamele na blokach barkowych bieżnika dają lepsze zachowanie na śniegu. Zmienna geometria bloków zapewnia pewne prowadzenie na drodze. Natomiast wysoka gęstość lameli i bardziej kwadratowa powierzchnia styku poprawia zachowanie opony na lodzie. Z kolei hydrodynamiczne rowki zwiększają odporność na aquaplaning i polepszają zachowanie na topniejącym śniegu, dzięki czemu opona sprosta zmiennym warunkom pogodowym podczas zimy w Europie. W zimne, deszczowe dni kompaktowe bloki barkowe z technologią 3D BIS zwiększają pewność hamowania.

W stosunku do poprzedniego modelu udoskonalono również skład mieszanki UltraGrip 9. Zawarto w nim specjalną mieszankę plastyczną, w skład której wchodzi olej roślinny oraz żywica poprawiająca trakcję na mokrej nawierzchni. Mieszanka zapewnia lepsze zachowanie opony na śniegu i lodzie, zwiększając przyczepność w zimowych warunkach. Opona UltraGrip 9 ma – w zależności od rozmiaru – dwie rzeźby bieżnika, aby zapewniać najlepsze osiągi niezależnie od wielkości.

UltraGrip 9 dobrze radzi sobie ze zmiennymi warunkami zimowymi również dzięki udoskonaleniom, które sprawiły, że opona zachowuje swoje wysokie parametry przez cały okres eksploatacji. Głębokie lamele sprawiają, że właściwości eksploatacyjne są trwałe w okresie użytkowania ogumienia. Aby pomóc klientom śledzić poziom zużycia, opony UltraGrip 9 mają specjalny wskaźnik „TOP” (ang. Tread Optimal Performance) w kształcie płatka śniegu, wbudowany w bieżnik. Kiedy grubość bieżnika spada do 4 mm, wskaźnik ten znika, ostrzegając kierowców o tym, że opona nie jest już zalecana do użytkowania w warunkach zimowych i należy rozważyć jej wymianę.

Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak powstawała ta opona – zapraszamy do przeczytania najnowszego wydania „Świata Opon”. Jest w nim relacja z naszego wyjazdu do Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony