Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ufamy niemieckim  samochodom, cenimy polskie paliwa
Opel i Mercedes najbardziej zaufanymi markami samochodowymi w Polsce, a Orlen i Lotos – liderami w kategorii „Stacja benzynowa”. Oto marki, którym – jak wynika z badania European Trusted Brands 2012 – Polacy ufają najbardziej.

Wydawnictwo Reader’s Digest sprawdziło, którym markom samochodów Europejczycy ufają najbardziej. Ankietowani wskazali również najbardziej zaufane stacje benzynowe. W Polsce liderem w kategorii „Samochód” został Opel (Złote Godło), wyprzedzając zeszłorocznego laureata – Volkswagena. Niemal 13% ankietowanych wskazało markę Opel jako godną zaufania. Z kolei laureatem Kryształowego Godła została marka Mercedes, którą badani szczególnie wysoko ocenili za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Nieco niższe noty Mercedes otrzymał za stosunek wartości do ceny.

Wyniki badania European Trusted Brands 2012 pokazały jednocześnie, że Polacy są szczególnie nieufni wobec sprzedawców samochodów – jedynie 16% polskich respondentów zadeklarowało, że ufa przedstawicielom tego zawodu. Podobne wyniki otrzymano w Chorwacji (15%) i Austrii (17%), a identyczne – w Rosji. Największym zaufaniem sprzedawcy aut cieszą się w Belgii oraz Finlandii (po 24%). Wśród stacji benzynowych króluje marka Orlen (Złote Godło), którą jako godną zaufania wskazała niemal połowa respondentów. Lotos to tegoroczny zdobywca Kryształowego Godła. Wyróżnienie to otrzymał dzięki bardzo wysokim ocenom za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony