UFI Filters, światowy lider w technologii filtrowania płynów, przedstawił na targach Automechanika we Frankfurcie najnowsze rozwiązanie w zakresie filtrowania oleju napędowego – kompletny moduł Gen 2 Plus.
Gen 2 Plus, opracowany dla grupy FCA i montowany jako element pierwszego wyposażenia w nowym Fiacie Tipo, w przyszłości pojawi się także w innych pojazdach Grupy wyposażonych w innowacyjną pompę niskociśnieniową. Każda poszczególna jednostka łączy serię rozwiązań technologicznych, które gwarantują wydajność filtrowania na poziomie 96% przy cząstkach do 4μm, bez wpływu na osiągi silnika.
Oferowany przez UFI filtr Gen 2 Plus jest odpowiedzią na rosnące wymagania silników diesel z układem Common Rail, wyróżniających się niższymi wskaźnikami emisji i większą wydajnością. Filtr nie tylko spełnia, ale i przewyższa wymagania normy Euro 6. Aby osiągnąć te cele, pompa wtrysku wytwarza znacznie większe ciśnienie niż dawniej, a dysze wtrysku są teraz niezwykle cienkie. W tych warunkach nawet najmniejsze zanieczyszczenia i kropelki wody mogą spowodować poważne uszkodzenia systemu. Dlatego moduł filtrujący opracowany został z uwzględnieniem różnych rodzajów paliwa dostępnychna świecie, także tych “zanieczyszczonych” lub z wysoką zawartością biopaliwa, stwarzających dodatkowe wyzwania dla układów filtrujących.
Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director, mówi: - Od 1999 roku UFI Filters dostarcza producentom innowacyjne produkty, aby spełnić wymagania silników z układem Common Rail. Dzięki Gen 2 Plus, czwartej generacji filtrów oleju napędowego z systemem oddzielania wody, uczyniliśmy zdecydowany krok naprzód wyznaczając nowe standardy. A to tylko jeden z realizowanych obecnie przez UFI projektów związanych z jednostkami filtrowania oleju napędowego o jakości wyposażenia oryginalnego (OE); wiele z nich zostanie zaprezentowanych w ciągu najbliższych dwóch lat.
ELEMENT FILTRACYJNY: FILTRACJA 2-STOPNIOWA I DOSTOSOWANA WKŁAKA FILTRACYJNA
Innowacyjny, kompletny element filtrujący zawiera różnorodne urządzenia wielofunkcyjne, z zaworem regulacji ciśnienia i plastikową pokrywą z płaską siateczką umieszczoną na górnej części włącznie. Zarówno zawór, jak i pokrywa objęte są patentem. Medium filtracyjne DFM (Deep Filtration Media) zostało pracowane wewnętrznie. Stworzono je w oparciu o poliamid jako materiał bazowy, rozmieszczony w postaci włókien w celu zapewnienia wysokiej skuteczności filtracji. Kluczową innowacją jest możliwość dostosowania receptury DFM do każdego rodzaju zastosowań, co pozwala oferować klientom rynku OEM konkretne produkty spełniające ich wymagania. Wewnątrz DFM olej napędowy przepływa od wewnątrz na zewnątrz, ułatwiając tym samym wymianę wkładki i likwidując konieczność zastosowania uszczelki. Charakterystyczną cechą medium filtracyjnego jest wkładka filtracyjna o różnym stopniu porowatości. Usuwa ona zanieczyszczenia, a dzięki zjawisku znanemu jako koalescencja powoduje, że cząsteczki wody łączą się w większe jednostki, które następnie spadają grawitacyjnie do komory gromadzenia wody. W drugim etapie filtracji paliwo przechodzi przez bardzo gęstą siatkę hydrofobową, która w całości pokrywa DFM blokując wszelkie pozostałości wody znajdujące się w oleju napędowym. Na ostatnim etapie filtracji, zwanym “last chance”, podczas rozruchu na zimno olej napędowy jest
filtrowany w momencie, kiedy otwiera się zawór regulacji ciśnienia.
MODUŁ: MAKSYMALNA INTEGRACJA I KOMPAKTOWOŚĆ
Zaprojektowany przez UFI kompletny moduł Gen 2 Plus do filtrowania oleju napędowego łączy w sobie element filtrujący, metalową obudowę i pokrywę tworząc jedną kompaktową konstrukcję. Stalowa obudowa została wykonana w procesie tłoczenia blachy na zimno, co gwarantuje większą wytrzymałość mechaniczną, także w razie zderzenia. Pokrywa aluminiowa zawiera następując eelementy: dwa złącza na wejściu i wyjściu oleju napędowego, jedna śruba spustu wody do celów konserwacji, jedno złącze z elementem elektronicznym o potrójnej funkcji (czujnik pomiaru temperatury paliwa, nagrzewnica w przypadku pojawienia się niskich temperatur i czujnik obecności wody). Ponadto, cały moduł został tak zaprojektowany, aby zapewnić łatwy
dostęp do komory silnika i szybkie operacje wymiany wkładu, co wymaga wyjęcia tylko 6 śrub.
Technologia OE na rynek części zamiennych
UFI Filters będzie pierwszą firmą, która wejdzie na niezależny rynek części zamiennych z wkładem filtrującym kompletnego modułu Gen 2 Plus (w pierwszych miesiącach 2017 roku), pod obiema markami – UFI i Sofima. Jako że jest to ekskluzywny produkt o podwójnym patencie, stwarza on przewagę konkurencyjną i realną korzyść dla aftermarketowych dystrybutorów UFI i Sofima. Więcej informacji na stronie www.ufi-aftermarket.com i www.sofima-aftermarket.com.
Komentarze (0)