Klimatyzacja

2 miesiące temu  11.05.2022, ~ Administrator   

Układ klimatyzacji i ogrzewania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych

Coraz więcej nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych pojawia się na naszych drogach. Również do niezależnych warsztatów trafia więcej takich samochodów w celu serwisowania lub naprawy klimatyzacji.

Samochody hybrydowe i elektryczne różnią się od konwencjonalnych, a do ich serwisu czy naprawy wymagane są specjalne procedury i zachowanie bezpieczeństwa. W wielu przypadkach ich układ ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji (HVAC) oparty jest na rozwiązaniu pompy ciepła, czyli jest bardziej zaawansowany w porównaniu ze standardowym układem klimatyzacji.
Oto, co musisz wiedzieć, pracując z układem klimatyzacji pojazdów hybrydowych i elektrycznych w swoim warsztacie.

Poznaj układ pompy ciepła
W przeciwieństwie do konwencjonalnej klimatyzacji pojazdu układ oparty na pompie ciepła może zarówno ogrzewać, jak i chłodzić,...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Układ pompy ciepła jest znacznie bardziej zaawansowany niż typowy układ klimatyzacji. Zanim rozpoczniesz prace serwisowe, upewnij się, że masz wystarczającą wiedzę na jego temat i znasz rozmieszczenie jego kluczowych podzespołów oraz ich funkcje
Weryfikacja wydajności układu należy do podstawowych czynności serwisowych. Poświęć trochę czasu na dokładne sprawdzenie wydajności każdego z trybów ogrzewania i chłodzenia
Istnieją parametry czynnika chłodniczego, które mogą wiele powiedzieć o stanie układu. Zawsze warto sprawdzić temperaturę elementów układu oraz przeprowadzić diagnostykę ciśnieniową
Dokładnie zapoznaj się i przestrzegaj procedur bezpieczeństwa dla danego pojazdu. Pomoże to uniknąć porażenia prądem, obrażeń ciała i poważnych uszkodzeń układu
Wysokociśnieniowe pompy ciepła pracujące z czynnikiem R744 (CO2) będą coraz częściej spotykane w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. Serwisowanie tych układów wymaga m.in. dedykowanej stacji serwisowej i narzędzi
W układach pomp ciepła jest wiele zaworów elektromagnetycznych. Sprawdź je pod kątem sygnałów wejściowych i prądów, które sterują ich pracą. W razie potrzeby przepłucz je lub wymień na nowe
Jednym z głównych elementów, który należy sprawdzić, jest stan głównego skraplacza
Skraplacz ogrzewania kabiny jest mniej narażony na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne, ponieważ jest umiejscowiony w module HVAC. Upewnij się, że w urządzeniu nie ma ograniczeń przepływu powietrza
Wysokonapięciowa elektryczna sprężarka klimatyzacji wymaga specjalnego oleju. Podczas diagnozowania, poza inspekcją wizualną, odsłuchową oraz za pomocą testera diagnostycznego OBD, warto również uwzględnić badanie sygnałów wejściowych

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony