Części i regeneracja

ponad rok temu  13.01.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Układ stabilizacji MSC dla wszystkich motocykli

Pod koniec 2014 r. Bosch wprowadził na rynek nowy wariant MSC base, bazujący na popularnej, niedrogiej i kompaktowej technologii ABS z dwoma oddzielnymi obwodami hamowania dla przedniego i tylnego koła.

Nowy wariant uzupełnia ofertę układu MSC enhanced, który bazuje na kompleksowym układzie hamulcowym, a który produkowany jest seryjnie od końca roku 2013.
- Układ MSC base firmy Bosch pozwoli zaoferować w przyszłości wspomaganie hamowania w zależności od stopnia nachylenia dla niemal wszystkich motocykli – zapowiada Fevzi Yildirim, dyrektor centrum kompetencji Bosch w Japonii, które zajmuje się bezpieczeństwem pojazdów jednośladowych.
Ducati zastosuje nową jednostkę hydrauliczną oraz czujnik nachylenia motocykla w nowym modelu 1199 Panigale. Bosch dostarcza także funkcję regulacji pracy hamulców w zależności od nachylenia motocykla, natomiast Ducati wykorzystuje dane z czujnika nachylenia w opracowanej przez siebie funkcji kontroli trakcji wspomagającej motocyklistę podczas pokonywania zakrętów.
Ducati planuje wprowadzenie funkcji regulacji hamowania i przyspieszenia w zależności od nachylenia motocykla także w nowym 1200 Multistrada. Dla potrzeb tego modelu Bosch dostarczy układ MSC enhanced oraz czujnik nachylenia wraz z funkcją regulacji pracy hamulców. Funkcję kontroli trakcji, tak jak poprzednio, opracował Ducati.
Układy hamulcowe z funkcją kompleksowego hamowania wyhamowują obydwa koła nawet wtedy, gdy motocyklista użyje tylko hamulca przedniego lub tylnego koła. Jednak jednostka hamulcowa jest w tym przypadku o wiele większa i cięższa, dlatego do tej pory układ ten był stosowany głównie w większych maszynach. W przeważającej większości motocykli z ABS wykorzystuje się agregaty hydrauliczne z dwoma oddzielnymi obwodami hamulcowymi, co oznacza, że kierujący musi osobno uruchamiać hamulec przedni i tylny. Tego rodzaju układy są zdecydowanie lżejsze, mniejsze i łatwiejsze w instalacji.
Ducati to po KTM i BMW trzeci klient Bosch, który wyposaża swoje motocykle w układ MSC. Kolejni dołączą do nich już wkrótce.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony