Promocje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Układy wspomagające  w opinii  kierowców
– badanie Boscha. Większość niemieckich, włoskich i francuskich kierowców docenia pomoc układów wspomagających – wynika z przeprowadzonego na zlecenie firmy Bosch badania. Szczególną popularnością cieszy się funkcja nadzorująca obecność drugiego pojazdu w tzw. martwym polu (aż 84% ankietowanych) oraz funkcje zapobiegające wypadkom, np. hamowanie awaryjne.

Bosch, jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie, wprowadził do produkcji seryjnej takie układy bezpieczeństwa jak ABS i ESP. Obecnie firma dostarcza klientom na całym świecie także inne, równie innowacyjne układy wspomagania, np. inteligentne układy hamowania awaryjnego oraz układy adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości.

Jak dobrze kierowcy znają aktualne układy wspomagania, z jakimi sytuacjami w ruchu drogowym stykają się na co dzień oraz w jaki sposób, ich zdaniem, elektronika może być pomocna w pojazdach? Takie pytania Bosch zadał kierowcom, którzy w 2012 roku lub w ciągu trzech minionych lat kupili samochód klasy średniej lub niższej – auto, w którym układy wspomagania są zwykle oferowane jako opcja dodatkowa. Zdecydowana większość z nich wykazała zainteresowanie technologiami wspomagania oraz systemami informacyjnymi – przede wszystkim z uwagi na bezpieczeństwo, ale także komfort jazdy w uciążliwym ruchu miejskim.

Już połowa respondentów wierzy, że elektronicznie sterowanie pojazdem będzie możliwe do zrealizowania. 60% badanych uważa takie odciążenie kierowcy za korzystne – dopóki w każdej chwili można będzie opcję tę wyłączyć. Bosch już prowadzi prace nad tego rodzaju funkcjami. W 2014 roku planowane jest wprowadzenie asystenta jazdy w korku, który będzie automatycznie hamował, przyspieszał i kierował pojazdem, początkowo przy maksymalnej prędkości do 50 km/h.

Aby uzyskać najlepszą ocenę w testach, od 2014 roku nowe modele samochodów będą musiały być wyposażone w odpowiednią liczbą układów wspomagania. Bosch wspiera ten trend poprzez stałe doskonalenie układów i czujników. W uzupełnieniu do już dostępnych czujników radarowych i czujników wideo na początku 2013 roku Bosch wprowadzi na rynek niedrogi radar średniego zasięgu, a w roku 2014 – kamerę stereo.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony