Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  10.01.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Unikać pozornych oszczędności! W lakiernictwie ma to duże znaczenie

Oferta firmy zaspokoi potrzeby każdego warsztatu lakierniczego w Polsce. Do napraw aut klasy premium przeznaczona jest grupa materiałów PPG różnych marek, takich jak Autocolor czy Max Meyer Fot. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 2

– Koszt materiałów lakierniczych przy kompleksowej naprawie elementu to zaledwie kilka procent. Głównym wydatkiem jest koszt tzw. roboczogodziny. Problemem wielu warsztatów jest fakt, że nie liczą kosztów rzeczywistych danej naprawy, a wybierając technologie i materiały okołolakiernicze, kierują się wyłącznie ceną. Tymczasem droższy materiał dziś może dać oszczędności jutro, na przykład dzięki temu, że nie będzie powodował zatorów w sercu warsztatu, czyli kabinie lakierniczej – mówi Tadeusz Błaszczyk, prezes firmy Lak Tech, kompleksowo zaopatrującej warsztaty blacharsko-lakiernicze.

Technicy Lak Tech odwiedzają warsztaty na terenie kraju z prezentacją technologii lakierniczych i materiałów. Działają głównie w północno-wschodniej Polsce (od Elbląga przez Łódź po Lublin), w tym rejonie firma zapewnia też bezpośrednie dostawy produktów. Są one oczywiście dostępne dla warsztatów z całego kraju. Lak Tech rozwija sklep internetowy.

– Podczas prezentacji naszych produktów w warsztatach technicy nie rozmawiają o cenie. Pokazujemy technologię, materiały i technikę pracy. Pracownicy warsztatu przy użyciu naszych materiałów i pod okiem naszych ekspertów dokonują napraw. Jeżeli klient jest zadowolony z efektu, przechodzimy do rozmów handlowych. Muszę powiedzieć, że nigdy jeszcze nie zdarzyło się, by jakikolwiek serwis miał uwagi do technologii. Świetne recenzje zbierają też inne produkty, takie jak materiały ścierne czy polerskie. Fakt, są to produkty premium, nieco droższe, ale udowadniamy warsztatom, że finalnie dają oszczędność – podkreśla prezes Lak Tech.

Lak Tech dla warsztatów

Lak Tech, firma powstała w wyniku połączenia dwóch mniejszych, funkcjonuje na rynku od 13 lat. W ofercie ma niemal wszystko, czego potrzebuje warsztat blacharsko-lakierniczy. Głównymi dostawcami firmy są marki, których w branży bliżej przedstawiać nie trzeba: PPG i 3M. 
– Głównymi naszymi odbiorcami są oczywiście serwisy ASO, które dokonują napraw gwarancyjnych, a więc muszą przestrzegać wyśrubowanych norm. Coraz częściej do produktów klasy premium przekonujemy też warsztaty niezależne, mniejsze i większe. Mówię tu zarówno o technologii lakierniczej, jak i wszelkich dodatkach, jak materiały ścierne czy pasty polerskie. Naszymi klientami są też mniejsze sklepy, które nie mają własnych mieszalni – opowiada właściciel firmy.

Technicy Lak Tech podkreślają, że oferta firmy zaspokoi potrzeby każdego warsztatu lakierniczego w Polsce. Do napraw aut klasy premium przeznaczona jest gama materiałów PPG różnych marek, takich jak Nexa Autocolor czy Max Meyer. Do obsługi pozostałych aut Lak Tech ma w ofercie lakiery mniejszych producentów. Podobnie jest z materiałami okołolakierniczymi. Większość asortymentu firmy stanowią produkty znanej w branży marki 3M. Są to materiały ścierne, ale też taśmy maskujące, pistolety, środki ochrony zdrowia i wiele innych. W ofercie Lak Tech łącznie jest ponad trzy tysiące pozycji.
– Nowością na rynku jest wysokiej jakości materiał ścierny Cubitron II, który jest doskonałym przykładem tego, jak produkt klasy premium, droższy od konkurencji, może przełożyć się na znaczące oszczędności dla warsztatu. A przy tym wszystkim dać komfort pracy i wysoką jakość – mówi Tadeusz Błaszczyk. Do materiałów Cubitron II jeszcze wrócimy.
Ciekawym elementem oferty Lak Tech jest seria produktów marki Meguiars, światowego lidera w dziedzinie pielęgnacji samochodów. Są wśród nich szampony odświeżające lakiery, woski syntetyczne i hybrydowe, preparaty do czyszczenia wnętrz oraz tworzyw sztucznych i wiele innych.

Optymalizacja pracy zamiast oszczędzania na materiałach

Zamiast oszczędzania na materiałach, eksperci Lak Tech proponują, by większą wagę przyłożyć do optymalizacji czasu pracy. Organizacja pracy w warsztacie, która pozwoli uniknąć kolejek czy zatorów w kabinie lakierniczej, może wygenerować dużo większe oszczędności niż np. najtańszy na rynku materiał ścierny.
– To roboczogodziny pracowników są największym kosztem warsztatów blacharsko-lakierniczych. Kabina lakiernicza również jest bardzo drogim produktem. W zimie kosztowne jest jej ogrzewanie. Warto szukać rozwiązań, które skrócą pobyt samochodu czy elementów w tym miejscu. Jednym z nich są na przykład szybkoschnące lakiery bezbarwne – dodaje nasz rozmówca.
Materiały optymalizujące czas pracy ma też 3M, którego Lak Tech jest dystrybutorem. – 3M to bardzo kompleksowy dostawca produktów do warsztatów blacharsko-lakierniczych. Szacujemy, że w ofercie tego producenta znajdziemy 80% produktów, jakie są potrzebne do działania warsztatu – podkreśla Tadeusz Błaszczyk. 
W tym miejscu warto wspomnieć o nowości od 3M – Cubitron II to innowacyjny materiał ścierny. Czym się wyróżnia i w jaki sposób może przyspieszyć pracę serwisu?

- Cubitron II to ceramiczne ziarno syntetyczne, jednakowej wielkości, precyzyjnie kształtowane, które tworzy ostre końcówki, szybko skrawające metal i zwiększające efektywność obróbki. Nie powoduje przegrzewania się materiału w czasie pracy. Ta zdolność chłodzenia minimalizuje ryzyko odbarwienia/utleniania metalu i uszkodzeń pod wpływem działania temperatury – dodaje właściciel Lak Tech. Wspomina też o długiej żywotności, podkreśla, że materiał jest dostępny w różnych postaciach, a jego wytrzymałość, na podstawie własnych obserwacji i rozmów z klientami, ocenia jako dwukrotnie wyższą od konkurencji. Producent podkreśla, że Cubitron II tnie 30% szybciej niż konwencjonalne materiały ścierne.

GALERIA ZDJĘĆ

Główna siedziba i magazyn firmy Lak Tech mieszczą się na warszawskim Targówku
Cubitron II to ceramiczne ziarno syntetyczne, jednakowej wielkości, precyzyjnie kształtowane, które tworzy ostre końcówki, szybko skrawające metal i zwiększające efektywność obróbki

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony