Firma DENSO opracowała pierwszą na świecie uniwersalną jednostkę sterującą samochodowym układem klimatyzacji.
Podczas gdy konwencjonalne jednostki sterowania układem klimatyzacji często są projektowane i dostosowywane do specyfikacji konkretnego modelu pojazdu, jednostka opracowana przez DENSO ma budowę, która umożliwiła jej standaryzację. Charakteryzuje się wyższą wydajnością, jest również mniejsza i lżejsza niż jej standardowe odpowiedniki.
Nowe jednostki mogą być montowane w samochodach przyjaznych środowisku. Przykładowo, w systemie start/stop parownik może zostać zastąpiony przez parownik magazynujący chłód, a w pojazdach elektrycznych i hybrydowych rdzeń nagrzewnicy można wymienić na układ klimatyzacji z pompą ciepła. Co więcej, dzięki wprowadzeniu dwuwarstwowej struktury wentylatora dmuchawy, która zasysa powietrze z zewnątrz i jednocześnie zapewnia wewnętrzny obieg powietrza, układ klimatyzacji może być stosowany w pojazdach z ograniczonymi źródłami ciepła.
Nowa jednostka jest już montowana w nowym modelu Toyoty Harrier, który swoją premierę miał w grudniu 2013 r., oraz w modelach Noah i Voxy, które pojawiły się na rynku w styczniu 2014 r.
Komentarze (0)