Warto wiedzieć

ponad rok temu  24.01.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

UOKiK: Mercedes i Dacia wzywają do serwisów

Mercedes-Benz Polska poinformował, że w niektórych samochodach marki Mercedes ML/GL/GLE/GLS (BR 166) oraz GLE w wersji Coupé (BR 292) kalibracja modułu automatycznego wewnętrznego sterującego rozpoznawaniem zajętości przedniego fotela może nie odpowiadać wewnętrznym wymogom w zakresie standardów seryjnych.

Jeżeli na brzegu fotela pasażera z przodu usiądzie lekka osoba i przez dłuższy czas pozostanie na nim absolutnie nieruchomo, może zostać mylnie zidentyfikowana przez moduł sterujący systemu rozpoznawania zajętości przedniego fotela pasażera jako fotelik do przewożenia dzieci. W następstwie tego poduszka powietrzna pasażera będzie odłączona. Jeżeli w wyniku niesprzyjających okoliczności dojdzie do deaktywowania poduszki powietrznej pasażera, w razie wypadku działanie ochronne systemów bezpieczeństwa  w odniesieniu do osoby siedzącej na fotelu pasażera będzie ograniczone. Może to powodować wzrost ryzyka obrażeń. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 633 pojazdy.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani listownie o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu dokonania stosownej naprawy.Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. 22 354 40 01.

Natomiast Renault Polska poinformował, że w niektórych samochodach marki Dacia:  LOGAN II, LOGAN II MCV oraz SANDERO II, wyprodukowanych: od 24.09 do 04.11.2012 r., od 10.12 do 20.01.2013 r., od 12.04 do 26.05.2013 r. oraz od 06.11 do 15.12.2013 r., istnieje ryzyko niezadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego zderzenia. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 252 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli numeru fabrycznego poduszki powietrznej kierowcy i - w przypadku zidentyfikowana wadliwej poduszki -  jej wymiany. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Lu 1 ponad rok temu Dacia=Mercedes:) Po co przepłacać?:)
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony