Firma Opel ASKO – autoryzowany dealer samochodów marki Opel – funkcjonuje na rynku od początku 1999 roku. Najważniejszym profilem działalności jest oczywiście sprzedaż nowych samochodów, jakkolwiek równolegle rozwijany jest dział zajmujący się skupem, sprzedażą i zamianą samochodów używanych wszystkich marek.
- Przez te 12 lat sprzedaliśmy ponad 3 tys. samochodów z logo Opel, zawsze mocno przekraczając plany sprzedażowe koncernu – powiedział podczas uroczystego otwarcia najnowszej inwestycji punktu dealerskiego w Tarnowskich Górach Henryk Kapek, współwłaściciel firmy ASKO. - Równie mocno rozwijaliśmy też obsługę posprzedażną. Jedynym brakującym ogniwem w naszym autoryzowanym serwisie były naprawy powypadkowe. Dotąd likwidację szkód realizowaliśmy poza naszym punktem dealerskim u dwóch autoryzowanych przez nasz koncern podwykonawców. Od kilku lat przymierzaliśmy się do realizacji najpoważniejszej inwestycji, jaką była budowa serwisu blacharsko-lakierniczego. Inwestycja o wartości ponad 2 mln 262 tys. zł została zrealizowana z wkładu własnego, kredytów i pieniędzy UE. Kwota dofinansowania wyniosła 750 tys. zł z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO województwa śląskiego. Dziś mamy okazję dokonać oficjalnego otwarcia wyjątkowo nowoczesnego obiektu i bardzo nas cieszy udział w imprezie tak znakomitych gości. Na uroczyste otwarcie obiektu napraw blacharsko-lakierniczych licznie przybyli reprezentanci władz miasta, banków i towarzystw ubezpieczeniowych. Wśród gości nie zabrakło najbardziej znaczących przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Firmę GM reprezentowali: Peter Fahrni – dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski – dyrektor ds. sprzedaży GM Poland, Waldemar Szajkowski – dyrektor ds. Customer Care GM Poland. Ze strony firmy DuPont przybyli: Witold Dziekański – Country Busines Manager DuPont Refinish Poland i Michael Maier – marketing manager EMEA. Wiedzieć bowiem trzeba, że to koncernowi DuPont przypadła rola dostawcy technologii lakierniczej. Firma Opel ASKO zakończyła inwestycję budowy nowoczesnej blacharni-lakierni samochodowej w przeciągu roku od rozpoczęcia prac ziemnych. Nowo otwarty obiekt ma powierzchnię ok. 600 m kw. i jest zlokalizowany przy obiekcie salonu i serwisu firmy. Obiekt ten jest wybudowany zgodnie z najnowszymi standardami w zakresie lakiernictwa samochodowego. Wyposażony jest w najnowocześniejszą kabinę lakierniczą oraz podwójną strefę przygotowawczą, jak również w wiele innych nowoczesnych urządzeń blacharsko–lakierniczych. Najnowsza inwestycja jest największym i najnowocześniejszym tego typu obiektem w Tarnowskich Górach i okolicy. Najważniejszym wyposażeniem działu blacharskiego jest m.in. rama naprawcza Car-O-Liner Mark VI i lutospawarka, która umożliwia spawanie nowoczesnych karoserii, w tym aluminiowych z wykorzystaniem brązu. Cała zaś technologia działu lakierniczego opiera się na rozwiązaniach firmy BlowTherm.
- Przy kabinie lakierniczej znajdziemy boks lakierniczy, który umożliwia precyzyjny dobór lakieru w technologii DuPont – wyjaśnia Mariusz Padowski, kierownik działu serwisu blacharsko-lakierniczego firmy Asko. - Wyłoniliśmy technologie tego producenta i wszystkie procedury naprawcze, bo właśnie ta firma zagwarantowała nam najciekawszy cykl szkoleń dla lakierników. Nasza załoga jest zupełnie świeża, wierzę jednak, że pozyskaliśmy wysoko wykwalifikowanych pracowników z 10, 15-letnim doświadczeniem w zawodzie. Na wybór technologii lakierniczej miała wpływ oczywiście także ekonomia, czyli zużycie materiału i łatwość aplikacji. Wiemy, że DuPont wdraża jeszcze nowszą technologię wodorozcieńczalną i to nas cieszy, że mamy do czynienia z firmą, która stawia na innowacje i rozwój produktów. Serwis jest zaopatrzony w najnowszy sprzęt diagnostyczny pozwalający na dokonanie rozpoznania praktycznie każdej usterki oraz jej naprawę. Bardzo dobrze zaopatrzony magazyn oraz sklep części zamiennych i akcesoriów umożliwia załodze wykonywanie większości napraw praktycznie „od ręki”. Okres oczekiwania na części, których nie ma na stanie jest skrócony do minimum ze względu na istniejący w Polsce, w Mszczonowie pod Warszawą, centralny magazyn części Opel.
- Pomagaliśmy w organizacji zaplecza lakierni, ale też nie ukrywam, że nasza współpraca z właścicielami przebiegała na szerszym polu. Mamy pewne doświadczenie w tej materii i służyliśmy radą w organizowania prac dla zupełnie nowej załogi. To że dziś jesteśmy jednymi z zaproszonych gości, to dla nas wielki powód do zadowolenia – powiedział nam Damian Miszuda z firmy LACKSERVICE z Piekar Śląskich. Po uroczystym przecięciu wstęgi, przy akompaniamencie jazzowego trio odbył się pokaz napraw wgnieceń karoserii samochodowej. W strefie przygotowawczej lakiernicy demonstrowali przyjazny pracy system wyciągu centralnego i zalety produktów marki DuPont.
- Już teraz, w kilka tygodni od uruchomienia punktu napraw blacharsko-lakierniczych wykonujemy ok. 60 zleceń miesięcznie. Naszą ambicją jest dojść do setki zleceń miesięcznie i jestem pewien, że z tak zgraną załogą jest to całkiem realny zamiar – oznajmił na zakończenie bankietu Andrzej Sacher, współwłaściciel firmy ASKO. Zamiary właścicieli firmy potwierdził Michael Maier – marketing manager EMEA na Europę i Azję.
- Jestem zachwycony jakością wyposażenia punktu dealerskiego w Tarnowskich Górach – powiedział nam w przerwach między pokazami umiejętności nowej załogi. - Podróżując po Niemczech mam okazję poznawać najróżniejsze obiekty napraw blacharsko-lakierniczych. Moje obserwacje potwierdzają pewną regułę. Otóż, dużo nowocześniejszym wyposażeniem mogą pochwalić się wschodnie tereny Niemiec niż te w landach zachodnich. To jasne. Dealerzy byłego bloku wschodniego Niemiec musieli dokonać swego czasu skoku technologicznego i dziś zwykle biją na głowę kolegów z bogatszej części Niemiec. Muszę przyznać, że inwestycja firmy ASKO bije na głowę niemal każdy serwis, jaki znam w Niemczech! Warto wspomnieć, że inwestorzy zadbali o optymalne wykorzystanie energii używanej do ogrzewania obiektu i kabiny lakierniczej. Ogromną rolę przywiązali do maksymalnego wykorzystania energii słonecznej do doświetlania przestrzeni pracy. Niemałe przestrzenie zajmują miejsca odpoczynku załogi, zaplecze kuchenne, sanitarne itp.
- Dla mnie ciekawostką dzisiejszej imprezy jest fakt, że jestem świadkiem inwestycji poniesionej przez rzemieślników, którzy ogromną wagę przykładają do wysoko wykwalifikowanych kadr – powiedział nam na zakończenie uroczystego otwarcia Witold Dziekański – Country Busines Manager DuPont Refinish Poland. - Odniosłem wrażenie, że obaj właściciele stanowią odchodzący do przeszłości typ przedsiębiorców, którzy są przede wszystkim rzemieślnikami. Proszę zwrócić uwagę na inny ważny fakt. W firmie ASKO rotacja załogi jest zerowa! Ludzie dostają tu wypłaty na czas i są zadowoleni ze swej pracy, więc przykładają się do powierzonych zadań i czują się związani z tym biznesem. To jest siła tej firmy i życzę jej wielkiego sukcesu rynkowego.
Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski
Komentarze (0)