Warto wiedzieć

ponad rok temu  30.08.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 11 minut

Urządzenia diagnostyczne do oceny układu napędowego

Rys.1. Przykładowe rozwiązania konstrukcyjne endoskopów technicznych (źródło: Elhos): a – endoskop Okulus z sondą elastyczną, b – wideoendoskop firmy Elhos.

Strona 4 z 4

dr inż. Kazimierz Sitek

Literatura
1. Rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
2. Sitek K., Syta S.: Pojazdy samochodowe. Badania stanowiskowe i diagnostyka. WKŁ, Warszawa 2011.
3. Sitek K.: Diagnostyka samochodowa. Układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy. Wydawnictwo Auto, Warszawa 1999.
4. Żółtowski B.: Podstawy diagnostyki maszyn. Wydawnictwo Uczelniane ATR, Bydgoszcz 1996.

GALERIA ZDJĘĆ

Rys. 2. Główne elementy wideoendoskopu 8807AL firmy Goscam (źródło: Goscam).
Rys. 3. Schemat przyrządu do pomiaru luzów kątowych w układzie napędowym pojazdu [3]: 1 – pierścień oporowy, 2 – górna szczęka pryzmowa, 3 – pręt ustalający, 4 – śruba pociągowa, 5 – dolna szczęka pryzmowa, 6 – tarcza pomiarowa, 7 – nakrętka, 8 – pokrętło
Rys. 4. Sposób przeprowadzania pomiaru luzów kątowych w układzie napędowym samochodu [3].
Rys. 5. Schemat funkcjonalny podstawowego systemu pomiarowego i analizy procesów wibroakustycznych [4].
Rys. 6. Widok strony czołowej miernika poziomu dźwięku pojazdów samochodowych AS-200 (źródło: Sonopan).
Rys. 7. Główne elementy miernika poziomu dźwięku pojazdów samochodowych AS-200 firmy Sonopan.
Rys. 8. Schemat rozmieszczenia elementów przyrządu AS-200 firmy Sonopan na stanowisku pomiarowym [2]: a – do pomiaru hałasu zewnętrznego pojazdu, b – do pomiaru poziomu dźwięku sygnału dźwiękowego; 1 – miernik poziomu dźwięku, 2 – mikrofon pomiarowy, 3 –

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony