Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Ustawianie napięcia

paska rozrządu w silnikach PSA 2.0 HDI

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska, istotne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur.


Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo.
- Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820 (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2) – rys. 1.



- Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby centralnej (23 Nm) – rys. 2.



1. Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3725.
2. Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
3. Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3998.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ewentualnych rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.

Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip® zgodnie z rys 3.


B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony