W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik ten wymaga teraz dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska.
Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. Prosimy o przestrzeganie tych nowych zaleceń i niewprowadzanie do testera STT-1 samego oznaczenia paska 5523XS.
- Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates GAT4567 wchodzącego w skład zestawu GAT4822 (nr OE PSA: 0188-J1) – fot. 1.
- Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej (25 Nm) – rys. 1.
1. Początkowo pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3102.
2. Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
3. Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3870.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.
Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip® zgodnie z rys 2.
Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.
Komentarze (0)