
Na desce rozdzielczej świeci się jedna lub więcej kontrolek ostrzegawczych: ABS, kontrola trakcji lub światło stopu. Silnik okresowo traci moc. Przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego sprawdzić występowanie ewentualnych kodów usterek. Jednakże podczas odczytu mogą się one pojawiać przejściowo.
5DC1 = wiarygodność sygnału czujnika prędkości koła RHR, czujnik prędkości koła ABS - DSC.
5DB1 = wiarygodność sygnału czujnika prędkości koła RHR, czujnik prędkości koła ABS - DSC.
Przyczyna
Za pierścieniem impulsowym ABS powstaje korozja, co prowadzi do jego zniekształcenia lub pęknięcia. W takim przypadku pierścień traci swoją przewidzianą pozycję i styka się z czujnikiem prędkości koła. Brak odpowiedniego odstępu skutkuje pojawieniem się usterki w układzie hamulcowym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej.
Rozwiązanie
Unieść pojazd na podnośniku, sprawdzić półoś napędowa pod kątem korozji i zdemontować koło po stronie dotkniętej usterką. Odkręcić 12-punktową nakrętkę piasty koła (30 mm), następnie sześć śrub E12 mocujących półoś napędową do osi. Zdemontować z pojazdu półoś napędową i sprawdzić występowanie nadmiernej korozji wokół pierścienia impulsowego ABS. W przypadku zaawansowanej korozji należy wymienić półoś napędową.
Alternatywnie zdemontować uszkodzony pierścień ABS, oczyścić powierzchnię półosi napędowej w miejscu przylegania pierścienia impulsowego, a następnie zamontować nowy pierścień impulsowy ABS (nr części zamiennej febi 178022).
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie partsfinder.bilsteingroup.com.
Komentarze (0)