Delphi jest obecny na rynku części zamiennych od wielu lat. W 1999 roku powstał dedykowany oddział dla tego segmentu i przyjął nazwę Delphi Product & Service Solutions. Polska charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju w sektorze aftermarket, a rola polskiego działu DPSS znacząco wzrosła w ostatnich latach. Biuro w Polsce wspiera nie tylko kraje ościenne, ale pełni różne funkcje dla wybranych krajów Europy Zachodniej.
Odpowiedź na pytanie, dlaczego warto wybrać Delphi, pozostaje bez zmian: „Z uwagi na części spełniające najwyższe normy dotyczące oryginalnego wyposażenia, oferowane przez firmę wytwarzającą części używane do produkcji samochodów”. Tak reklamuje swe produkty globalna marka w Polsce. Ze Sławomirem Welezińskim, dyrektorem krajowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions, rozmawiamy o tym, co nowego w firmie.
- NW: Zacznijmy od tego, co jest najważniejsze dla międzynarodowej korporacji, jaką jest Delphi i dla jej obecności w branży motoryzacyjnej.
Sławomir Weleziński: Core biznes, czyli z angielskiego istotna czy wiodąca dla firmy część działalności gospodarczej pozostaje oczywiście niezmienna. Jesteśmy kompleksowym dostawcą układów podwoziowych: od układów hamulcowych, przez elementy hydrauliczne, po zestawy montażowe oraz elementy podwozia takie jak np. wahacze, drążki kierownicze, sworznie, zestawy podwoziowe, zestawy elementów zawieszania. Dodam – wygodnym dostawcą, w jednym katalogu pod jedną marką można otrzymać homogeniczną i kompleksową ofertę dla mechaników. Przewagą Delphi jest odpowiedź na bieżące trendy – to bardzo ważne, bo rynek szuka oszczędności oraz nowych rozwiązań. Działamy profesjonalnie na rynku aftermarketowym, a ten przecież zwykło się kojarzyć z alternatywą cenową dla autoryzowanych sieci. Z uwagi na obecność na rynku części oryginalnych gwarantujemy produkty, które jakościowo spełniają najwyższe standardy OE.
- NW: To oczywiście nie jest przypadek. A jeśli idzie o trendy?
S.W.: To odpowiem – kolor zielony. Jako korporacja zmierzamy oczywiście w stronę ekologii, kierując się naszymi trendami Safe – Green – Connected. Duże kroki poczyniliśmy także np. w dziedzinie telematyki. Oczywiście te inwestycje będą miały dopiero przełożenie na aftermarket w przyszłości. Będzie to kiedyś bardzo ważną przewagą naszej oferty na rynku napraw i eksploatacji. Zresztą widać było wspomniane nowe kierunki już podczas niedawno zakończonych Targów Inter Cars w Warszawie. To właśnie tam na naszym stoisku prezentowaliśmy dużo więcej rozwiązań z zakresu elektroniki samochodowej. Rynek wykazuje bardzo dużą dynamikę w tym segmencie produktów. Nasi klienci często dopytują o nowe aplikacje i zastosowania. Zakładam, że elektronika samochodowa powinna stać się do końca roku linią numer 3. To już jest ścisła czołówka, stanowiąca podstawę naszego biznesu na przyszłość. Sama linia elektroniki jest zresztą bardzo ciekawa. To przepływomierze, czujniki, także te zaawansowane, jak, np.: czujniki położenia wałka rozrządu, ABS, a także zawory EGR, cewki zapłonowe. Równocześnie bardzo silnie rozwijamy ofertę części do układów klimatyzacji, w tym szczególną uwagę kładziemy na sprężarki klimatyzacji. Oferujemy więc rynkowi aftermarketowemu produkty bardzo wysokiej jakości, a jednocześnie spersonalizowaną ofertę do potrzeb rynku niezależnego.
- NW: A konkretnie, na co kładziecie nacisk?
S.W.: Nazwa naszej dywizji to: Product & Service Solutions, więc staramy się odpowiedzieć na najpilniejsze potrzeby. Mowa tutaj oczywiście o rozwiązaniach serwisowych i dedykowanych szkoleniach. Te ostatnie też są kompleksowe – od typowo handlowych po warsztatowe. Dodatkowo bardzo często aktualizujemy moduły szkoleniowe tak, aby dopasować się do potrzeb naszych odbiorców. Ponadto Delphi dostarcza swoim klientom profesjonale urządzenia testujące, pozwalając im na efektywną diagnozę urządzeń i systemów stosowanych w nowoczesnych samochodach. Ostatnio wprowadziliśmy na rynek zestaw do testowania elektronicznych wtryskiwaczy paliwa Delphi – YTD720. To pierwsze tego rodzaju ręczne urządzenie obsługujące wszystkie marki pojazdów, które jest łatwe i proste w użyciu, wyposażone w możliwość szybkiego podłączenia go do wtryskiwaczy CR (czy to zamontowanych w pojeździe, czy wymontowanych) w celu przeprowadzenia diagnozy systemów elektronicznych. To urządzenie zostało zaprojektowane jako uzupełnienie obecnej oferty hydraulicznego zestawu do sprawdzania wtryskiwaczy Common Rail oraz testera diagnostycznego DS150E Delphi. Dodatkowo też jako uzupełnienie oferty testerów urządzeń diagnostycznych dla układów CR oferujemy profesjonalne zestawy narzędziowe do łatwego i sprawnego demontażu i montażu wtryskiwaczy CR w silniku samochodu.
- NW: Rozmawiamy o nowości produktowej, ale ten rok jest ważny jeszcze z innego powodu.
S.W.: To prawda. Delphi Product & Service Solutions było jak dotąd kojarzone z biurem w Krośnie, jednakże od ubiegłego roku udało nam się przenieść całą organizację do nowego biura w Błoniu, koło Warszawy. To nie tylko zmiana adresu – do naszego zespołu dołączyli młodzi, dynamiczni pracownicy. Ważnym elementem jest fakt, że biuro funkcjonuje dla praktycznie całej centralnej Europy. W Polsce mamy kilka systemów funkcjonowania dystrybucji części na niezależnym rynku – albo poprzez sieć filii, albo poprzez sklepy partnerskie. Staramy się wspierać naszych dystrybutorów w obydwu wspomnianych modelach, a dodatkowo nasi handlowcy docierają także bezpośrednio do warsztatów. Oferujemy tym samym serwis handlowy na wszystkich trzech poziomach dystrybucji.
W naszym kraju świetnie rozwija się także nasz program Delphi Team Club, który premiuje zakupy produktów naszej marki. Stale aktualizujemy program dedykowany niezależnym warsztatom i sieciom warsztatów o nowy katalog nagród. To ważny dla nas kanał promocji. Oprócz tego pracujemy nad kreowaniem marki wśród kierowców, prowadzimy działania, które mają wzmacniać postrzeganie marki DPSS wśród użytkowników pojazdów. Przykładem są ostatnio realizowane kampanie, takie jak: lokowanie produktu w popularnym programie telewizyjnym o tematyce motoryzacyjnej czy dedykowane reklamy na aplikacje w smartfonach skierowane do kierowców.
Rozmawiali: Mirosław Giecewicz i Mariusz Kilian Opracował Rafał Dobrowolski
Komentarze (0)