Części i regeneracja

ponad rok temu  09.11.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Uszczelnienia silnikowe – Victor Reinz, Dana

Wielowarstwowa uszczelka stalowa z krawędziowym powleczeniem elastomerowym (MLS) Victor Reinz pod głowicę cylindrów.

Od ponad 90 lat firma Reinz Dichtungs GmbH z siedzibą w Neu-Ulm (Niemcy) zajmuje się produkcją pełnej gamy uszczelnień silnikowych marki Victor Reinz – należącej do grupy Dana, a rozpoznawalnej na całym świecie.

Jako producent i dostawca na pierwszy montaż (OEM), a także dostawca oryginalnych, serwisowych części zamiennych (OES), Dana dostarcza także szerokie spektrum technologii uszczelnień silnikowych – również na bardzo wymagający rynek części zamiennych (IAM).
Obecny trend panujący na rynku części zamiennych wyznacza dziś kierunki rozwoju dla wszystkich producentów i dostawców części. Oprócz stosowania nowoczesnych technologii wytwarzania, zastosowanych rozwiązań technicznych i technologicznych i najwyższej jakości produktów, Victor Reinz skupia się także na najważniejszym zadaniu – spełnianiu potrzeb i oczekiwań klientów. To właśnie dzięki nim – sprzedawcom, mechanikom, serwisantom – udało się w ciągu tych kilkudziesięciu lat wypracować wiodącą pozycję na rynku aftermarketu. Oczywiście sam produkt dąży nieprzerwanie do doskonałości technicznej, a jakość, trwałość, a także konstrukcja i prostota montażu są elementami kluczowymi dla Victor Reinz. Natomiast osiągnięcie nawet najwyższego poziomu technicznego byłoby niczym bez zapewnienia klientom zaawansowanych rozwiązań logistycznych. Dlatego dziś Victor Reinz ściśle współpracuje z platformami (takimi jak TecDoc), tworzy rozbudowane katalogi elektroniczne on-line, ale również stara się zapewnić odbiorcom najwyższą możliwą dostępność towaru dostarczanego zgodnie z zamówieniami – w odpowiednie miejsce, w odpowiednim czasie, gwarantując przy tym jak najwyższą dostępność towaru.
Specyfika oferowanych produktów sprawia, że klient oczekuje jak najkrótszego czasu dostawy w możliwie najpełniejszej realizacji zamawianego towaru. Przy naprawie głównej silnika, remoncie jego części czy też przy jego zwykłej obsłudze serwisowej częstokroć okazuje się, że nieprzewidzianej wymiany wymagają różne uszczelnienia silnikowe – czy to uszczelka podgłowicowa, uszczelka pokrywy zaworów czy też uszczelniacz olejowy wału. Wówczas, obok najwyższej jakości produktu, klient oczekuje także możliwie najszybszej dostawy.
Dlatego też w grudniu 2014 roku Dana podjęła decyzję, że w październiku roku 2015 uruchomiony zostanie dodatkowy magazyn centralny Victor Reinz w Neu-Ulm, przy fabryce produkującej uszczelki silnikowe. Nowy magazyn będzie uzupełnieniem obecnie funkcjonującego i zagwarantuje dodatkowe miejsce dla kolejnych 17.000 produktów. Razem z obecnie istniejącym i funkcjonującym magazynem centralnym, uruchamiając nowy magazyn, firma będzie dysponowała miejscem dla 45 milionów uszczelek podgłowicowych, uszczelek miękkich, uszczelniaczy olejowych i zestawów uszczelniających pod turbosprężarki. Wydajność przy kompletacji dostaw Victor Reinz dla klientów szacowana jest na 1,4 miliona operacji „zdjęcia z półki” rocznie. Co roku Victor Reinz wprowadza do oferty około 1000 nowych pozycji. Zatem to ogromne przedsięwzięcie inwestycyjne umożliwi spełnienie oczekiwań klientów z całego świata na wyższym niż dotychczas poziomie, zarówno pod kątem dostępności towaru, jak i pod kątem szybkości realizacji dostaw.
Kolejnym krokiem w kierunku spełniania oczekiwań klientów, na który postawił Victor Reinz, jest dostępność informacji technicznych. Od kwietnia 2015 roku platforma TecDoc, dzięki ścisłej współpracy z Victor Reinz, umożliwia mechanikom i serwisantom bezpośredni dostęp do informacji technicznych, niejednokrotnie niezbędnych do właściwego doboru czy też montażu uszczelnienia w silniku. Technical Service Information, czyli techniczne informacje serwisowe (w skrócie TSI) dostępne są poprzez bezpośrednie połączenie elementów Victor Reinz z katalogu TecDoc właśnie z informacjami TSI. Przykładem może być promieniowy pierścień uszczelniający wału korbowego do wielu nowoczesnych typów silników samochodowych. Takie pierścienie uszczelniające wał korbowy niejednokrotnie osadzane są w obudowie stałej, będącej integralną częścią uszczelniacza. Przy montażu wymagane jest użycie specjalistycznego narzędzia ustalającego. W przypadku instalacji uszczelniacza niezgodnej z instrukcją montażu silnik po dokonanej naprawie nie będzie dał się uruchomić lub będzie pracował w „trybie awaryjnym”. W takim przypadku wszystkich niezbędnych informacji praktycznych dostarczy właśnie TSI – dostępne teraz poprzez TecDoc lub bezpośrednio na stronie www.victorreinz.com/tsi, gdzie informacje techniczne dostępne są dla mechaników i serwisantów również w języku polskim.
Obecna oferta uszczelnień Victor Reinz obejmuje uszczelnienia silnikowe do 8700 modeli i typów silników samochodów osobowych, z czego aż 700 modeli dołączyło do oferty w ubiegłym roku. Marka oferuje również uszczelnienia do 5500 modeli i typów silników samochodów ciężarowych/autobusowych, z których 300 to nowości. 1300 modeli i typów silników maszyn rolniczych, budowlanych i silników przemysłowych również jest pokrytych ofertą firmy. W zakresie zestawów uszczelniających pod turbosprężarkę Victor Reinz obecnie oferuje 204 komplety, a oferta stale rośnie. Jako uzupełnienie firma dostarcza szczeliwa techniczne oraz kompletną ofertę mas uszczelniających.

Bartosz Czuba,
Reinz Dichtungs GmbH

GALERIA ZDJĘĆ

Wielowarstwowa uszczelka stalowa (MLS) Victor Reinz pod głowicę cylindrów silnika Mercedes.
Wielowarstwowa uszczelka stalowa (MLS) Victor Reinz pod głowicę cylindrów silnika DAF.
Wielowarstwowa uszczelka stalowa (MLS) Victor Reinz pod głowicę cylindrów silnika Ford.
Uszczelniacz olejowy wału z zintegrowaną obudową Victor Reinz.
Śruby głowicy cylindrów Victor Reinz.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony