Stale rosnąca popularność przewodów zapłonowych ze spiralnym rdzeniem ferromagnetycznym powoduje, że nieuczciwa konkurencja wprowadza na rynek produkty o niepełnej wartości.
Na fotografi 1 można zobaczyć właściwy rdzeń. Środkowa, żółta nić jest osnową dla specjalnego ferrytowego rdzenia o doskonale dobranym składzie wielkości ziaren ferrytu.
Fot. 1.
Na takim rdzeniu nawinięta jest spiralka z cienkiego drutu ze stali kwasoodpornej w ilości 50 zwojów na każdy centymetr długości. Taka budowa powoduje, że cały układ zachowuje się jak cewka z rdzeniem.
Cechy charakterystyczne:
- drut gęsto spiralnie nawinięty;
- właściwa średnica drutu;
- warstwa ferrytu odpowiedniej grubości;
- odpowiedni skład warstwy ferrytu (94-96 proc.);
- widoczna cienka nić wzmacniająca (żółty kolor wewnątrz rdzenia).
Na fotografiach 2 i 3 uwidoczniony jest podrabiany rdzeń. Na rdzeń oporowy (węglowy, kevlarowy, silikonowy lub inny) nawinięta jest spiralka z drutu. Cały problem polega na tym, że widoczny na fotografii czarny rdzeń nie ma własności ferromagnetycznych, w związku z czym cały układ zachowuje się jak zwykły opornik. Spotyka się również rdzenie ze znikomą zawartością ferrytu.
Fot. 2.
Fot. 3.
Cechy charakterystyczne:
- niewystarczająco gęsto spiralnie nawinięty drut,
- zbyt mała średnica drutu,
- warstwa ferrytu znikomej grubości lub jej brak,
- nieodpowiedni skład warstwy ferrytu (3-5 proc.) lub jej brak,
- widoczne zbyt grube włókna wzmacniające (żółty oraz biały kolor wewnątrz rdzenia),
- dodatkowa warstwa izolacyjna utrudniająca właściwe połączenie, widoczna jako błyszcząca powierzchnia rdzenia.
Fot. 4.
Na fotografi 4 widać jak cząsteczki rdzenia ferrytowego są przyciągane przez magnes sztabkowy. Fragment podrabianego rdzenia w żaden sposób nie zostanie przez magnes przyciągnięty lub oddziaływanie będzie bardzo słabe.
Produkty SENTECH to oryginalne przewody ferromagnetyczne “wire wound”, spełniające wszystkie cechy i normy prawdziwego przewodu z rdzeniem ferrytowym.
Komentarze (0)