Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

VII Konferencja

Dyskutowali o badaniach tecznicznych

Co roku w październiku, środowisko związane z badaniami technicznymi spotyka się w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach, aby dyskutować na tematy dotyczące badań technicznych pojazdów. Tak było również i w tym roku. VII Konferencja Szkoleniowa pt. “Badania techniczne pojazdów w świetle obowiązujących przepisów 2006” (25-27 października) spotkała się z dużym zainteresowaniem jej uczestników. Wiedza przekazywana podczas corocznych konferencji jest niezbędna w pracy każdego diagnosty, a możliwość wymiany poglądów z ludźmi zajmującymi się na co dzień badaniami technicznymi pomaga w rozwiązaniu wielu kwestii. W trakcie dwóch dni konferencji odbyło się pięć sesji. W trakcie pierwszej sesji omówiono m.in. aktualne problemy związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz zmiany w przepisach ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Podczas drugiej sesji zaprezentowano m.in. merytoryczno-prawne problemy związane z badaniami technicznymi, przedstawiono działalność CITA oraz europejski projekt AUTOFORE, a także omówiono tematykę recyklingu. Sesja trzecia to forum dyskusyjne, podczas którego próbowano znaleźć odpowiedzi na problemy nurtujące pracowników wydziałów komunikacji, starostw powiatowych i pracowników stacji kontroli pojazdów.


Następnego dnia odbyły się kolejne dwie sesje. Podczas sesji czwartej dyskutowano o:
- kierunkach zmian wymagań zawartych w Dyrektywie 2003/97 WE w zakresie wyposażenia samochodów w urządzenia widoczności pośredniej;
- możliwościach zastosowania hamowni podwoziowej podczas kontroli stanu technicznego układu zasilania paliwowego pojazdu;
- wpływie zakłóceń podczas oceny stanu technicznego zawieszenia;
- zdalnej diagnostyce pojazdów samochodowych wyposażonych w system OBDII;
- urządzeniach technicznych zabudowanych na pojazdach podlegających dozorowi technicznemu;
- badaniach pneumatycznych układów uruchamiających hamulce.
W trakcie piątej sesji omówiono m.in. relacje pomiędzy stacjami kontroli pojazdów a Centralną Ewidencją Pojazdów, a także możliwości wykorzystania dotacji przez stacje kontroli pojazdów z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Przedstawiono wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz pozostałe wyposażenie SKP, które zwolnione jest z obowiązku certyfikacji. Zwrócono także uwagę na zagrożenia mogące powstać przy wykorzystaniu tego wyposażenia do przeprowadzania badań technicznych.


Organizatorem konferencji był Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony