Wydarzenia

4 miesiące temu  27.07.2020, ~ Administrator   

Volkswagen: rozbudowa zakładu  w Poznaniu na finiszu
Strona 1 z 2

Po trwającej ponad 2 lata rozbudowie zakładu większość inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu została zakończona. Na potrzeby produkcji samochodów nowej generacji rozbudowano halę spawalni, wybudowano nową halę logistyczną i zintegrowano tereny fabryki.

Za nami około 90 proc. wszystkich inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu. W tej chwili trwa produkcja samochodów testowych, a przed samym uruchomieniem produkcji seryjnej we wrześniu tego roku, planujemy ostateczną przebudowę zakładu pod nowego Caddy. Produkcja będzie rozwijała się stopniowo, od kilkudziesięciu egzemplarzy w fazie wstępnej do pełnych mocy produkcyjnych, jakie osiągniemy w 2021 roku - mówi Dietmar Mnich, prezes Zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu.

Inwestycje w infrastrukturę i nowoczesną technologię

Na przygotowanie i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji spółka zainwestowała w ostatnich dwóch latach 2 miliardy złotych, a znaczną część tej kwoty stanowiły środki wydane na budowę nowych hal i zakup maszyn i urządzeń.

Integracja terenów fabryki

Pierwszym etapem rozbudowy zakładu było zespolenie terenów fabryki, dotychczas przedzielonych drogą publiczną. Dzięki efektywnej współpracy i dialogowi sąsiedzkiemu w styczniu 2019 roku wcielono ulicę Smołdzinowską w teren zakładu i zintegrowano tereny fabryki leżące po obu jej stronach. Zamknięciu ulicy towarzyszyła także przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie osiedla Zieliniec sąsiadującego z fabryką.

Nowa hala logistyczna

W kolejnym kroku powstała nowa hala logistyczna, a z nią blisko 46 tys. M2 powierzchni magazynowej mogącej pomieścić 10 tys. pojemników z częściami do produkcji Caddy i T6.1, wśród nich silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe, zbiorniki paliwa. Budowa hali logistycznej w pobliżu obszaru produkcji pozwoliła na wyłączenie z ciągłego obiegu 10 ciężarówek, które dotychczas wykonywały 260 przejazdów na tej trasie Poznań -Swarzędz każdego dnia

Rozbudowa hali spawalni – dodatkowe 14 000 m2 i 450 nowych robotów

Największym wyzwaniem finansowym i organizacyjnym ostatnich dwóch lat była rozbudowa hali spawalni. Poza nową halą o powierzchni ponad 14 000m2 i kubaturze blisko 200.000 m3, spółka zainwestowała także środki w nowoczesną technologię finansując zakup 450 wielofunkcyjnych robotów. Ich zadaniem będzie precyzyjna budowa karoserii Caddy5, której konstrukcja została wzmocniona wysokowytrzymałościową blachą oraz blachą tłoczoną na gorąco. Prawidłowa obróbka i zgrzewanie tych materiałów wymaga zastosowania trwałych, specjalistycznych urządzeń o podwyższonej sile nacisku. Zastosowanie nowych rozwiązań konstrukcyjnych było jednym z powodów, obok kwestii związanych z ergonomią i humanizacją miejsc pracy, automatyzacji tego obszaru, której stopień po wprowadzonych zmianach zwiększy się z 43% do ponad 80%.

GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu
Volkswagen: rozbudowa zakładu w Poznaniu na finiszu

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony