Powyższy czynnik staje się coraz bardziej istotny ze względu na fakt, że rosnąca moc nowoczesnych silników montowanych w pojazdach prowadzi do występowania coraz wyższych temperatur, których nie są w stanie skutecznie obniżyć dotychczas stosowane dodatki, takie jak np. glikol.
Oprócz wyżej wymienionej ochrony przed skutkami występowania wysokich temperatur, płyn do chłodnic G13 oferuje użytkownikom szereg innych zalet: możliwość zastosowania we wszelkich silnikach spalinowych zarówno żeliwnych, jak i aluminiowych oraz we wszelkich układach chłodzenia wykonanych z aluminium lub ze stopów miedzi. Ponadto płyn przeznaczony jest do stosowania w silnikach ze stopów lekkich, w przypadku których w wyższych temperaturach szczególnie ważna jest ochrona aluminium. Płyn G13 jest kompatybilny z wcześniej użytymi płynami i można go mieszać z prawie wszystkimi płynami do chłodnic wytworzonymi na bazie glikolu etylowego (G12).
Uwzględniając roczną produkcję sięgającą ponad 6 milionów pojazdów ze średnią ilością 3,5 litra zastosowanego koncentratu płynu do chłodnic, wolumen rynku wynosi ponad 42 miliony litrów, licząc tylko w odniesieniu do pojazdów wyprodukowanych po roku 2010.Koncentrat płynu do chłodnic VA-013 marki VAICO to rozwiązanie alternatywne o solidnej, niemieckiej jakości. Wymogi i standardy jakościowe odpowiadają w pełnym zakresie wskazanej normie VW TL774J (G13).
Najważniejsza jest dobra mieszanka!
Niezawodna ochrona przed zamarzaniem i korozją gwarantowana jest już od 33% obj. VA-013 w wodzie. Nie zaleca się stosowania mieszanek powyżej 70% obj. ze względu na fakt, że maksymalna ochrona przed zamarzaniem (-69°C) uzyskiwana jest już przy 68% obj.
VAICO zaleca stosowanie mieszanki 50% obj. przez cały rok.
Zapewniamy bezpieczeństwo przez całą zimę.
Płyny chłodnicze VAICO:
- VA-011 Standard Nr VAICO: V60-0020,
- VA-012 Plus Nr VAICO: V60-0019,
- VA-012 ++ Nr VAICO: V60-0113,
- VA-013 Nr VAICO: V60-0164.
Od stycznia 2010 roku we wszystkich silnikach montowanych przez koncern Volkswagen stosowany jest płyn chłodniczy G13. W porównaniu z obecnie szeroko stosowanym płynem G12 nowy płyn chłodniczy G13 zawiera 20% gliceryny, która zapewnia znacznie wyższą wydajność układu chłodzenia.
Komentarze (0)