Dzięki uprzejmości firmy TEXA POLAND Sp. z o.o. publikujemy kolejny schemat. Liczymy, że ułatwi on Państwu w jeszcze większym stopniu naprawianie nowoczesnych pojazdów.
Legenda elementów – wtrysk, diesel
Samochody osobowe/VOLVO/S80 II [06>] /2.0 D3/Sedan 3-bryłowy/D 5204 T2 (120 kW)/[--/10>--/11]
Siemens/SID 206/-/[--/10>]/-
B1 Akumulator zapłonowy
E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
E3 Komputer pokładowy
E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
F1 Bezpiecznik 50 A
F17 Bezpiecznik 20 A
F2 Bezpiecznik 50 A
F20 Bezpiecznik 10 A
F27 Bezpiecznik 5 A
F28 Bezpiecznik 5 A
F30 Bezpiecznik 10 A
F32 Bezpiecznik 15 A
F33 Bezpiecznik 5 A
F34 Bezpiecznik 30 A
F35 Bezpiecznik 10 A
F36 Bezpiecznik 15 A
F37 Bezpiecznik 10 A
F4 Bezpiecznik 7.5 A
F42 Bezpiecznik 60 A
F43 Bezpiecznik 80 A
G1 Alternator
H10 Świece żarowe
I155 Regulator ciśnienia oleju
I2 Wyłącznik pedału hamulca
I5 Wyłącznik pedału sprzęgła
J251 Wtryskiwacz piezoelektryczny szyny wspólnej
J252 Wtryskiwacz piezoelektryczny szyny wspólnej
J253 Wtryskiwacz piezoelektryczny szyny wspólnej
J254 Wtryskiwacz piezoelektryczny szyny wspólnej
M1 Rozrusznik
M6 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika oraz klimatyzatora
M93 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
N21 Magnes załączenia sprzęgła sprężarki z przełącznikiem ciśnienia chłodziwa
PF1 Bezpiecznik 150 A
PF2 Bezpiecznik 150 A
R15 Przekaźnik przyłącza 15
R17 Przekaźnik termorozrusznika
R36 Przekaźnik załączający sprzęgło sprężarki
R45 Przekaźnik rozrusznika
R87 Przekaźnik główny
S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
S128 Czujnik temperatury powietrza zew.
S149 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny
S15 Potencjometr pedału sprzęgła
S167 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego
S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
S192 Czujnik ciśnienia doładowania
S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
S22 Czujnik prędkości z efektem Halla
S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
S59 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
S60 Czujnik temperatury paliwa
S63 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
S9 Potencjometr przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego
V14 Elektrozawór pneumatyczny EGR
V22 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod niskim ciśnieniem
V24 Elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa
V32 Elektrozawór regulacyjny zmiennej geometrii turbiny
X1 Złącze diagnostyczne
X11 Komputer pokładowy skrzynka ECU, bezpieczniki i przekaźniki
Pin – Funkcja
A01 Potencjometr przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego – masa
A02 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
A03 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
A04 Nieokablowany
A05 Nieokablowany
A06 Nieokablowany
A07 Elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa – sterownik PWM
A08 Nieokablowany
A09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
A10 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – sygnał
A11 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika oraz klimatyzatora – sterowanie PWM
A12 Przekaźnik świec żarowych – aktywacja potencjałem ujemnym
A13 Nieokablowany
A14 Przekaźnik załączenia sprzęgła sprężarki – aktywacja ujemna
A15 Elektrozawór regulacji dopływu paliwa pod niskim ciśnieniem – sterownik PWM
A16 Nieokablowany
A17 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
A18 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
A19 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie
A20 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – masa
A21 Potencjometr przepustnicy kolektora ssącego – zasilanie +5 V
A22 Nieokablowany
A23 Nieokablowany
A24 Nieokablowany
A25 ECU sterowania silnika – CAN Sygnał H
A26 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
A27 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
A28 Potencjometr przepustnicy kolektora ssącego – sygnał
A29 Nieokablowany
A30 Elektroniczne urządzenie sterujące komputera pokładowego – nieokreślone
A31 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A32 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
B01 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
B02 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny – zasilanie +5 V
B03 Czujnik obrotów z efektem Halla – sygnał
B04 Nieokablowany
B05 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
B06 Nieokablowany
B07 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – sygnał
B08 Czujnik temperatury paliwa – masa
B09 Nieokablowany
B10 Przekaźnik silniczka zapłonu – aktywacja potencjałem ujemnym
B11 EGR zespół silniczka zaworu z potencjometrem – sterowanie PWM
B12 Elektrozawór regulacji zmiennej geometrii turbiny – sterownik PWM
B13 Nieokablowany
B14 Nieokablowany
B15 Czujnik prędkości efektu Halla – uziemienie
B16 Zespół silniczka zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
B17 Czujnik ciśnienia doładowania – sygnał
B18 Czujnik ciśnienia doładowania – masa
B19 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
B20 Czujnik temperatury powietrza zewnętrznego – masa
B21 Nieokablowany
B22 Przekaźnik silniczka rozrusznika – zasilanie +12 V
B23 EGR zespół silniczka zaworu z potencjometrem – sterowanie PWM
B24 Zawór pneumatyczny EGR – sterownik PWM
B25 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – masa
B26 Nieokablowany
B27 Czujnik położenia turbiny o zmiennej geometrii – masa
B28 Zespół silniczka zaworu EGR z potencjometrem – masa
B29 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
B30 Nieokablowany
B31 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
B32 Nieokablowany
B33 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – uziemienie
B34 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
B35 Nieokablowany
B36 Nieokablowany
B37 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – zasilanie +5 V
B38 Czujnik położenia turbiny o zmiennej geometrii – sygnał
B39 Czujnik ciśnienia turbodoładowania – zasilanie +5 V
B40 Zespół silniczka zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B41 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
B42 Nieokablowany
B43 Nieokablowany
B44 Czujnik liczby obrotów efektu Halla – zasilanie +5 V
B45 Czujnik temperatury powietrza zew. – sygnał
B46 Alternator – cyfrowy sygnał linii
B47 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
B48 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
C01 Nieokablowany
C02 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – zasilanie +5 V
C03 Nieokablowany
C04 Nieokablowany
C05 Nieokablowany
C06 Nieokablowany
C07 Nieokablowany
C08 Nieokablowany
C09 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie
C10 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie
C11 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po wysokiej stronie, cylinder nr 4
C12 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po niskiej stronie, cylinder nr 4
C13 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
C14 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – ziemia
C15 Czujnik rozrządu Halla – masa
C16 Nieokablowany
C17 Nieokablowany
C18 Nieokablowany
C19 Nieokablowany
C20 Nieokablowany
C21 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
C22 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie
C23 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po wysokiej stronie, cylinder nr 3
C24 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po niskiej stronie, cylinder nr 3
C25 Nieokablowany
C26 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego - sygnał
C27 Nieokablowany
C28 Nieokablowany
C29 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
C30 Elektroniczne urządzenie sterujące komputera pokładowego – nieokreślone
C31 Nieokablowany
C32 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
C33 Nieokablowany
C34 Nieokablowany
C35 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po wysokiej stronie, cylinder nr 2
C36 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po niskiej stronie, cylinder nr 2
C37 Nieokablowany
C38 ECU sterowania silnikiem – niezdefiniowane
C39 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
C40 Nieokablowany
C41 Nieokablowany
C42 Wyłącznik pedału sprzęgła – sygnał
C43 Elektroniczne urządzenie sterujące komputera pokładowego – nieokreślone
C44 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie
C45 Nieokablowany
C46 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
C47 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po wysokiej stronie, cylinder nr 1
C48 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny – sterowanie wtryskiwaczem po niskiej stronie, cylinder nr 1
Komentarze (0)