Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  21.07.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

W branży farb podobnie jak w modzie

Rozmawiamy Pawłem Szwarcem, dyrektorem handlowym w firmie Alma-Color.

- Firma Alma-Color oferuje m.in. produkty do ochrony przestrzeni ładunkowej w pojazdach specjalnych i ciężarowych. Czym muszą charakteryzować się takie produkty? Czym różnią się od tradycyjnych systemów lakierniczych?
Polimocznikowe systemy ochrony powierzchni przeznaczone do zabezpieczania powierzchni ładunkowych charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością do różnych rodzajów podłoży, takich jak stal, stal lakierowana, stal nierdzewna, sklejka, płyty OSB, wiórowe, HDF, MDF itp. Systemy te są elastyczne, cechuje je duża odporność na naprężenia związane ze zmianami temperatury oraz odporność na uderzenia i odkształcenia powierzchni. Dzięki temu można wykonać ciągłą izolację na styku dwóch różnych materiałów, np. drewna i metalu. Zalecana grubość polimocznikowej warstwy ochronnej to od 1,5 do 3 mm. Powłokę nakłada się w jednym etapie technologicznym, a „suchość na dotyk” uzyskuje się po kilkudziesięciu sekundach. Użytkową wytrzymałość mechaniczną, w zależności od produktu, uzyskuje się już po kilku godzinach od nałożenia materiału.

- Na czym polega zabezpieczanie przestrzeni ładunkowych samochodów ciężarowych? Czy wiele warsztatów blacharsko-lakierniczych świadczy takie usługi?
Na zabezpieczenie przestrzeni ładunkowej samochodów ciężarowych składa się kilka etapów: przygotowanie powierzchni, gruntowanie podłoża, nakładanie polimocznikowej warstwy ochronnej.
Przygotowanie powierzchni polega na usunięciu zabrudzeń i rdzy, odtłuszczeniu oraz jej oszlifowaniu w celu zwiększenia przyczepności. Ubytki w podłożu oraz szczeliny na łączeniu elementów podłogowych i ściennych należy wypełnić masą uszczelniającą lub szpachlową. Podłoża chłonne, np. drewno, należy zagruntować podkładem na bazie żywic epoksydowych. Przed natryskowym nakładaniem polimocznika należy zabezpieczyć samochód z zewnątrz przed ewentualnym zapyleniem. Nakładanie powłoki Almacoat można wykonać za pomocą niewielkiego pistoletu pneumatycznego. Polimocznikowa warstwa ochronna dostarczana jest w kartuszach dwuskładnikowych o objętości 1500 ml.
Koszt zakupu pistoletu pneumatycznego do nakładania powłoki polimocznikowej jest stosunkowo niewielki, dlatego też coraz więcej warsztatów lakierniczych świadczy taką usługę. Informacje na temat firm wykonujących tego typu zabezpieczenia można uzyskać bezpośrednio u producenta.

Paweł Szwarc, dyrektor handlowy w firmie Alma-Color left- Innymi ciekawymi produktami są farby strukturalne na zderzaki, lakiery na kołpaki i inne. Czy tego typu produkty wymagają zastosowania specjalistycznego wyposażenia, np. innych niż tradycyjne pistoletów lakierniczych?
Faktycznie. W naszej palecie produktów znajdują się bardzo specjalistyczne farby o różnym zastosowaniu, w tym wspomniana przez Pana farba na zderzaki o efekcie delikatnej struktury tuszującej drobne wady podłoża. Każdy produkt, z uwagi na inną lepkość handlową, wymaga innego podejścia. Przed aplikacją należy więc dostosować parametry pistoletów lakierniczych oraz lepkość samej farby poprzez odpowiednie rozcieńczenie. Aplikacja farby strukturalnej na zderzaki nie wymaga zastosowania innych niż tradycyjne pneumatyczne pistolety lakiernicze. Kluczowe są tu parametry takie jak ciśnienie natryskowe, średnica dyszy czy warunki zewnętrzne podczas aplikacji wyrobu. Oczywiście nie należy zapomnieć o właściwym przygotowaniu podłoża.

- W ofercie Alma-Color są także lakiery zmieniające swoją barwę. Jak duży jest popyt na tego typu rozwiązania? Czy widoczne są również inne trendy, jeśli chodzi o popularność produktów z oferty firmy?
W branży farb podobnie jak w modzie – co sezon to inne trendy. W naszym laboratorium badawczo-rozwojowym wciąż kipi od nowych pomysłów i rozwiązań. Kiedy na rynku popularność zdobywa nasz cameleon, to nasi technolodzy kończą pracę nad farbami świecącymi w ciemnościach. Z ciekawszych rozwiązań wartych uwagi są również lakiery o efekcie przecierania, zamszu. Wspomniałem o modzie. Warto więc dodać, że nasze produkty znalazły uznanie również wśród kobiet. Na myśli mam tutaj oryginalny efekt pękania na lakierach do paznokci.
Nasi klienci to nie tylko duże hurtownie i zakłady przemysłowe związane z ciężką antykorozją. Nasze produkty trafiają również do przemysłu dekoratorskiego, a nawet obuwniczego. Jeśli chodzi o tworzywa sztuczne, jesteśmy w stanie uszyć garnitur na miarę. Czyli stworzyć efekt, który zaspokoi najbardziej wyszukane wizje naszych klientów.

- Rozmawiał: Krzysztof Dulny

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony