Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

W maju do Poznania!
W połowie maja cała branża motoryzacyjna spotka się w Poznaniu na Targach Techniki Motoryzacyjnej 2011 (12-15.05.2011). O ambitnych planach TTM-u oraz ich nowej formule rozmawiamy z dyrektorem targów Marcinem Gruszczyńskim.

10561 Marcin Gruszczyński, dyrektor targów TTM right - Do targów pozostały blisko trzy miesiące, dlaczego warto będzie zjawić się w maju w Poznaniu?
Targi Techniki Motoryzacyjnej są miejscem, gdzie w ciągu czterech dni będzie można spotkać reprezentantów różnych gałęzi branży motoryzacyjnej. W gronie naszych wystawców znajdą się firmy oferujące kompleksowe wyposażenie warsztatów samochodowych oraz stacji diagnostycznych. Nie zabraknie też producentów części samochodowych, podzespołów i elektroniki motoryzacyjnej. Poza tym na tegorocznych targach będzie można obejrzeć akcesoria samochodowe, urządzenia alarmowe oraz blokady, a także środki do konserwacji i pielęgnacji pojazdów. Początkowo zakładaliśmy, że targi potrwają trzy dni. Po rozmowach z naszymi wystawcami postanowiliśmy wydłużyć je jednak do czterech. Dla nich dodatkowy dzień targowy jest doskonałą okazją do umocnienia marki swoich produktów i do większej ilości biznesowych spotkań. Zmiana ta jest też ukłonem w stronę naszych zwiedzających. Mieliśmy bowiem sygnały, że dla wielu profesjonalistów, którzy chcą wpisać wizytę w Poznań w swój kalendarz, to właśnie czwartek jest idealnym dniem na odwiedziny na targach. Dodajmy tylko, że TTM będą trwać od czwartku do niedzieli.

- Dlaczego tegoroczne targi zostały odłączone od Motor Show?
TTM są pomyślane jako platforma biznesowa skierowana wyłącznie do profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Motor Show, jako salon samochodowy, kierowany jest natomiast do wszystkich fanów „czterech kółek”. Do każdej z tych grup musimy skierować odmienną ekspozycję targową. My specjalistom proponujemy garść fachowej wiedzy, możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami, a także aktualną ofertą obecnych na polskim rynku firm. TTM to targi kierowane tylko dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej.

- Istotą tego typu targów jest obecność profesjonalnej publiczności. Czym przyciągną Państwo do Poznania profesjonalistów?
Przede wszystkim – bogatą ofertą naszych wystawców. Nie da się ukryć, że to nowości rynkowe były, są i na pewno nadal będą największym magnesem przyciągającym na targi. Dla naszych wystawców ważne jest jednak dotarcie z informacją do konkretnej grupy profesjonalistów. Na Targach Techniki Motoryzacyjnej taką grupą docelową są właściciele warsztatów samochodowych, lakierniczych i blacharskich, a także sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych. Spodziewamy się też przedstawicieli myjni samochodowych, stacji benzynowych oraz firm zarządzających flotami pojazdów. To właśnie do tych osób kierujemy nasze działania promocyjne – począwszy od reklamy (przy współpracy z wiodącymi na rynku wydawnictwami), a kończąc na bezpośredniej wysyłce zaproszeń oraz mailingu. Już dziś zachęcam do szukania w marcowym i kwietniowym numerze „Nowoczesnego Warsztatu” insertowanych zaproszeń uprawniających do bezpłatnego wejścia na targi. Dbamy też dodatkowo o bazy naszych profesjonalnych zwiedzających z branży motoryzacyjnej poprzez bieżącą aktualizację rekordów. Dzięki systemowi rejestracji poznajemy potrzeby i zainteresowania zwiedzających, starając się dopasowywać ofertę do ich profilu. Ten system pomaga nam również ograniczyć napływ przypadkowych osób, niezwiązanych z branżą. Nowością jest zmiana w formule konkursu o Złoty Medal MTP. Po raz pierwszy medale przyznane zostaną przed targami. Dzięki temu zwiedzający jeszcze przed przyjazdem do Poznania będą mogli dowiedzieć się, które z prezentowanych na targach rozwiązań spotkały się ze szczególnym uznaniem autorytetów z branży motoryzacyjnej.

- Czy w związku z obecnością profesjonalistów zarówno po stronie wystawców, jak i zwiedzających, można spodziewać się bogatego programu wydarzeń skierowanego do tej grupy? Co warto będzie zobaczyć podczas TTM-u?
Zależy nam na tym, aby majowe targi były miejscem nie tylko prezentacji nowości rynkowych, ale stanowiły również forum wymiany doświadczeń i informacji. Wspólnie z naszymi partnerami przygotowaliśmy interesujący program wydarzeń, w ramach którego odbędą się seminaria, konferencje i spotkania biznesowe. Szczególnie godnymi uwagi są przestrzenie pokazowe, dynamicznie zaaranżowane i odbywające się przez wszystkie cztery dni targowe. Zobaczymy „Żywy Warsztat”, czyli warsztat samochodowy „na żywo”. Na powierzchni ponad 200 metrów kw. fachowcy będą naprawiać pojazdy na ramie naprawczej, lakierować je, zajmować się obsługą ogumienia, dokonywać diagnozy za pomocą testerów i wiele innych. A wszystko to będzie się odbywać tak jak w prawdziwym warsztacie! Przestrzeń tę przygotowujemy we współpracą z redakcją „Nowoczesnego Warsztatu”.
Planujemy też pokazać „wzorcową szkołę samochodową”, w ramach której zaprezentowana zostanie sala dydaktyczna, wyposażona według najlepszych standardów, przeznaczona dla adeptów mechaniki samochodowej. Nie zabraknie też „myjni przyszłości”, gdzie krok po kroku fachowcy zdradzą nam jak rozpocząć lub rozwinąć taką właśnie działalność zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi. Zamierzamy ponadto pokazać renowację szyb samochodowych oraz tuning zarówno ten wizualny, jak i związany z mechaniką. Ideą tych wydarzeń jest zaprezentowanie najnowszych technik, wyposażenia oraz urządzeń wykorzystywanych przez profesjonalistów z branży motoryzacyjnej.

- Jakiej liczby wystawców spodziewają się Państwo podczas tegorocznej edycji TTM?
TTM to największe Polskie targi związane z techniką motoryzacyjną. Podczas najbliższej edycji spodziewamy się blisko 300 wystawców z Polski i z zagranicy. Cały czas przyjmujemy jeszcze zgłoszenia, już teraz można jednak powiedzieć, że obok firm z dużą tradycją wystawienniczą będzie też znaczna liczba firm debiutujących na targach w Poznaniu. Po raz pierwszy partnerem branżowym targów TTM została firma ExxonMobil Poland.

- Czy sądzi Pan, że coraz większe zainteresowanie targami wynika z poprawy kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce?
Na świecie widzimy duże ożywienie w branży, które daje się odczuć także w naszym kraju. Wpływ na to ma zarówno sytuacja ekonomiczna, jak i ciągły rozwój technologii związanych z motoryzacją. W nowych modelach samochodów stosuje są coraz bardziej zaawansowane technologicznie układy i podzespoły. Ich diagnostyka i naprawa wymaga takiej zaawansowanej technologii również od warsztatów zajmujących się ich naprawą. Stąd wiele, spośród ponad 20 000 funkcjonujących w Polsce, warsztatów stanie z pewnością przed koniecznością inwestycji w nowy sprzęt. Coraz większa jest również konkurencja w obszarze akcesoriów i części zamiennych. Majowe targi TTM są więc idealną okazją dla porównania dostępnej na rynku oferty.

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony