W Polsce ciągle toczą się spory i dyskusje dotyczące przemysłu i rynku motoryzacyjnego. Wiadomo – gdzie dwóch Polaków, tam trzy opinie. Oczywiście zdarzają się wyjątki, miejsca, gdzie takie sytuacje nie występują, a zamiast burzliwych rozmów toczą się merytoryczne dyskusje w duchu porozumienia, mające na celu dobro wszystkich zebranych. Jednym z takich miejsc jest forum, jakie dla firm członkowskich tworzy Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny, jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi, i oczywiście duża konkurencja. Wszystko to nie sprzyja temu, by na rynkowego rywala patrzeć przychylnie, a co dopiero z nim współpracować.
Dobrze jednak, że pomimo tego jest w Polsce coraz większe grono osób mających świadomość tego, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.
– Wiele razy w sytuacjach zagrożenia branża jednoczyła się silniej, niż obserwujemy w codziennych pracach SDCM i choć oczywiście nie chcemy, by fundowano nam emocje, jakie wtedy towarzyszą, to aż miło popatrzeć, jak ludzie, którzy często konkurują na rynku, potrafią ze sobą współpracować – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.
Takich tematów elektryzujących branżę było i wciąż jest wiele. Dla aftermarketu to np. europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE są to między innymi nowe normy emisji CO2, rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0 czy obawy związane z obowiązkowym split payment dla motoryzacji.
Z kolei dla warsztatów zagrożeniem jest m.in. szara strefa w obrębie usług, stąd pomocą może być utworzenie wewnątrz SDCM sekcji warsztatowej złożonej z przedstawicieli sieci warsztatowych, dedykowanej pracom na rzecz tego środowiska.
W związku z zauważalnymi problemami dużego znaczenia nabiera każde spotkanie czy walne zebranie członków SDCM. Szczególnie istotne dla stowarzyszenia było ostatnie walne, które wyznaczyło nowe kierunki działań w najistotniejszych kwestiach związanych z działalnością organizacji.
Wybrano także skład nowego zarządu, do którego zostali powołani przedstawiciele dystrybutorów: Krzysztof Soszyński (Inter Cars), Mariusz Dankowski (Groupauto Polska) i Bogumił Papierniok (Moto Profil), a także delegaci producentów części motoryzacyjnych: Sławomir Weleziński (Delphi Powertrain Poland) i Witold Piestrzeniewicz (KYB Europe). To nie jedyni przedstawiciele producentów, którzy znaleźli się w składzie organów SDCM. Do komisji rewizyjnej wszedł bowiem Wojciech Głowaty z firmy Corteco, a do komisji etyki Adam Kopczyński z Kampolu. Prezesem SDCM po raz kolejny został wybrany jednogłośnie Alfred Franke.
– Cieszę się z zaufania, jakim obdarzyli nas producenci części motoryzacyjnych zrzeszeni w SDCM, a następnie walne zebranie członków – mówi Witold Piestrzeniewicz z KYB Europe, nowo wybrany członek zarządu SDCM. – To jednocześnie duże wyróżnienie i powód do jeszcze większego angażowania się w prace SDCM, ale także duża odpowiedzialność. Postaram się jak najlepiej wykorzystać swój mandat z korzyścią dla wszystkich firm członkowskich stowarzyszenia.
Zmiany dotyczą także grona stowarzyszonych firm. Podczas spotkania zaprezentowano nowych członków: Auto Partner S.A., Aptiv Services Poland S.A., Denckermann Sp. z o.o., Moto-Remo Sp. z o.o., WDX S.A., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., Jasol S.A., Moto Data Sp. z o.o., Dometic Poland Sp. z o.o.
– Coraz większe grono firm członkowskich to potwierdzenie znaczenia naszego stowarzyszenia. Ostatnie walne natomiast to swojego rodzaju kierunkowskaz i zielone światło dla naszych przyszłych działań. To także wyraz coraz większego zaangażowania producentów części motoryzacyjnych w prace SDCM, a dla mnie osobiście potwierdzenie zaufania, jakim po raz kolejny obdarzyli mnie członkowie, za co bardzo dziękuję – dodał Alfred Franke, prezes SDCM.
Komentarze (0)