Wydarzenia

ponad rok temu  07.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

W Niemczech otwarto pierwszą elektryczną autostradę

Pierwsza niemiecka zelektryfikowana droga, znajdująca się w pobliżu Frankfurtu, została oddana do użytku na początku lipca br. Sieć trakcyjna w pełni współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z pięciu pojazdów objętych projektem został niedawno dostarczony do firmy Knauf – niemieckiego producenta materiałów budowlanych.

Pozostałe cztery pojazdy należą do firm Schanz, Meyer Logistics, Contargo i Merck. Ponieważ obecnie cała piątka jest wykorzystywana codziennie w ruchu na pięciokilometrowym zelektryfikowanym odcinku autostrady A5, zebrane zostaną dane do kilku badań mających na celu sprawdzenie korzyści płynących z e-dróg.
– Pięciokilometrowy autostradowy tor testowy w obu kierunkach może wydawać się bardzo krótki, ale celem tego przedsięwzięcia jest przetestowanie technologii – wyjaśnia Heinrich Kerstgens, dyrektor współzarządzający w Contargo, która w czerwcu otrzymała trzeci hybrydowy pojazd marki Scania na potrzeby pilotażowego projektu. – Jeśli opinie będą pozytywne i jeśli około jednej trzeciej niemieckich autostrad wyposażymy w zelektryfikowane sieci trakcyjne, w przyszłości około 80% zarejestrowanych w Niemczech pojazdów ciężarowych będzie mogło pracować w trybie elektrycznym z wykorzystaniem tej technologii. To naprawdę znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Segment autostrady A5 w Hesji jest jednym z trzech odcinków z siecią trakcyjną testowanych w Niemczech. Drugi odcinek drogi otwarto w Szlezwiku-Holsztynie (A1) pod koniec 2019 roku. Ostatni test rozpocznie się pod koniec 2020 roku w Badenii-Wirtembergii (B462).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony