Centrala AS-PL
Z Robertem Sniderem, dyrektorem marketingu AS-PL, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Spółka AS-PL stała się jedną z nielicznych firm w Europie, która posiada maszynę testującą BSG-198 firmy D&V Electronics – najnowocześniejsze urządzenie dla jednostek BSG. Jakie to stwarza możliwości dla Was jako firmy?
Najistotniejszy jest fakt, że dzięki posiadaniu tak nowoczesnego urządzenia, jakim jest maszyna testująca BSG-198, możemy przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klientów związane z regeneracją jednostek BSG używanych w pojazdach hybrydowych i z systemem start-stop.
Jesteśmy jedną z pierwszych firm w Europie, która dysponuje tego typu specjalistycznym urządzeniem. To daje nam sporą przewagę konkurencyjną na rynku regeneracji. Ogromną zaletą BSG-198 jest to, że przeprowadza testy dużo szybciej niż inne urządzenia, a wyniki zapisywane są w wewnętrznej pamięci, aby później łatwiej było konfigurować urządzenie podczas kolejnych pomiarów. Pozwala nam to na przeprowadzanie jeszcze większej liczby testów, przy bardzo wysokiej skuteczności.
- W ubiegłym roku otworzyliście nowy oddział AS-PL w miejscowości Moncalieri koło Turynu w północnych Włoszech. Jakie to stwarza możliwości dla firmy?
Jesteśmy firmą nowoczesną i nastawioną na rozwój, od wielu lat budujemy zaufanie oraz dostarczamy wysokiej jakości produkty klientom na całym świecie. Otworzyliśmy nowy oddział we Włoszech, aby jeszcze bardziej zwiększyć dostępność naszych alternatorów, rozruszników i części w tym rejonie Europy, a co za tym idzie – spełnić oczekiwania klientów dotyczące dostarczania wysokiej jakości produktów. Dla AS-PL jest to możliwość wzmocnienia pozycji firmy nie tylko na rynku włoskim, ale także na rynkach krajów ościennych. Od momentu otwarcia nowego oddziału zauważyliśmy duży wzrost zainteresowania naszą ofertą.
- Wspomnijmy też o nagrodach, które otrzymujecie. Po raz kolejny znaleźliście się w „Top 100 Największych Firm na Pomorzu” oraz ponownie w rankingu „Gazele Biznesu”. Czy takie ukoronowanie ciężkiej pracy dodaje skrzydeł?
Oczywiście, takie wyróżnienia są doskonałą okazją do podsumowania działalności. Jeśli przyjrzymy się bliżej rankingom, w których bierzemy udział, zauważymy, że z roku na rok plasujemy się o kilka miejsc wyżej. To dodaje skrzydeł i motywuje nas do podejmowania kolejnych działań. Cieszymy się, że AS-PL może znaleźć się w takich zestawieniach obok (a czasem nawet wyżej) bardzo znanych spółek. Obecność w takich rankingach jak „Gazele Biznesu”, „Diamenty Forbesa” czy „Top 100 Największych Firm na Pomorzu” to zasługa wszystkich pracowników AS-PL, którym z tego miejsca bardzo dziękujemy. Jednak długie zachwyty i spijanie szampana nie są w naszym stylu. Nie spoczywamy na laurach i walczymy dalej.
- Czy w ostatnim czasie wydarzyło się u Was coś, co jest warte odnotowania?
W związku z rozprzestrzeniającą się pandemią Covid-19 nie możemy zrealizować wszystkich planów, które zakładaliśmy. Obecnie skupiamy się na promowaniu firmy w mediach i kanałach social media, a wszystkie komunikaty staramy się dostosować do sytuacji panującej na świecie. W połowie marca przystąpiliśmy do akcji #zostanwdomu. Postanowiliśmy także rozdzielić nasze logo, aby zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego. Przygotowaliśmy także kampanię dla użytkowników samochodów, w której informujemy, jak dbać o nasze pojazdy podczas kwarantanny i częstszego pobytu w domu. Wszystkie informacje dotyczące działalności AS-PL umieszczamy w naszych kanałach social media oraz na stronie internetowej.
- Obecnie sytuacja ze względu na koronawirusa jest trudna. Rozmawiamy na początku kwietnia. Gdy ten numer czasopisma ukaże się, będzie już maj, zatem i sytuacja będzie diametralnie inna. Mimo wszystko proszę powiedzieć, jak radzicie sobie jako firma w tym trudnym okresie.
To bez wątpienia bardzo trudny okres dla wszystkich branż, również dla branży automotive. Nikt nie spodziewał się takiego rozwoju sytuacji, nigdy wcześniej też nie mieliśmy styczności z epidemią na taką skalę. Codziennie śledzimy wszystkie informacje dotyczące zmian przepisów i rozporządzeń dotyczących naszej branży. Spodziewamy się, że ten rok nie tylko dla nas, ale dla wielu firm może być bardzo trudny. Kilka planowanych akcji i inwestycji trzeba będzie przełożyć na później, ale co jest najważniejsze, nasz zakład produkcyjny działa, zamówione produkty wysyłane są do klientów.
- Jakie nowości produktowe wprowadziliście w ostatnim czasie?
W ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty nowy rozrusznik S0681S przeznaczony do wybranych modeli marek: Volkswagen, Audi, Seat i Škoda, alternator A3418S do aut marek: Dacia, Nissan, Renault, Opel i Volvo oraz rozrusznik S5336S do większych pojazdów takich marek, jak Dodge czy Jeep. Są to jedynie wybrane modele spośród wielu, które co miesiąc wprowadzamy do naszej oferty. Wszystkie nowości można znaleźć na naszej stronie internetowej www.as-pl.com.
- Z ciekawostek warto dodać, że wspieracie także drużynę piłkarską Sokół Lubichowo. Jako firma zatrudniacie wielu mieszkańców Lubichowa i okolic, dlatego taka inicjatywa ma wpływ na rozwój gminy.
Obecnie w naszym zakładzie produkcyjnym zatrudniamy około 200 mieszkańców Lubichowa i okolic. Jesteśmy dumni z bycia częścią tej wyjątkowej społeczności i staramy się to okazać na różne sposoby. Jednym z nich było ufundowanie strojów sportowych lokalnej drużynie piłkarskiej Sokół Lubichowo, której kilku zawodników pracuje w AS- -PL. Chcieliśmy wesprzeć klub i piłkarzy w ich dalszej działalności sportowej.
Dodatkowo staramy się wspierać również inne lokalne imprezy. Jedną z nich jest bieg „Leśne Wandry”, który odbywa się w Ocyplu, oraz dożynki gminy Lubichowo, organizowane na zakończenie lata. Cieszymy się, że możemy mieć wkład w rozwój gminy.
- Jakie macie plany na nadchodzące miesiące?
Skupimy się przede wszystkim na kontynuowaniu produkcji i sprzedaży naszych produktów oraz obserwacji bieżących wydarzeń i obostrzeń. Wiele wydarzeń, w których mieliśmy wziąć udział, m.in. imprezy targowe, a które miały odbyć się w pierwszej połowie roku, zostało przesuniętych na drugą połowę roku lub zostały odwołane. Musimy wobec tego na nowo zaplanować nasze aktywności na ten rok. Zmianie ulegnie także kwestia inauguracji naszych wewnętrznych akcji marketingowych. Trudno powiedzieć, ile potrwa pandemia i związane z nią komplikacje, jednak patrząc na bardzo ambitnych i pracowitych członków zespołu AS-PL, jesteśmy spokojniejsi o naszą przyszłość.
- Dziękuję za rozmowę.
Fot. AS-PL
Komentarze (0)