Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Warsztat lakierniczy

– w poszukiwaniu oszczędności

W obecnej sytuacji ekonomicznej warsztaty lakiernicze szukają nowych produktów, procesów i systemów, które pomogłyby im obniżyć koszty i poprawić wydajność. PPG, światowy lider w produkcji powłok samochodowych, nieustannie dąży do rozpoznawania i spełniania nawet najbardziej wyszukanych wymagań.

Większa wydajność warsztatu

Na lakierników stosujących podkłady do szlifowania oraz konwencjonalne podkłady mokro na mokro czeka niezwykła niespodzianka w postaci nowego, zgodnego z LZO podkładu DP4000 – przełomowego produktu w procesie przygotowania podłoża. DP4000 to najwydajniejszy podkład dostępny na rynku. Jako jedyny nie wymaga szlifowania zarówno przed, jak i po jego aplikacji. Ponadto, dzięki innowacyjnej technologii, zapewniającej znakomitą rozlewność, gwarantuje doskonały efekt i trwałość warstwy nawierzchniowej po zakończeniu naprawy. A wszystko to przy znacznej oszczędności czasu przygotowania. DP4000 pozwala w znacznym stopniu skrócić proces przygotowania nowych elementów, które są wykorzystywane w 80 proc. napraw pojazdów. Dzięki prostej jednowarstwowej aplikacji, braku konieczności szlifowania kataforezy oraz krótkim czasom schnięcia, możliwa jest oszczędność czasu przygotowania nawet o 50 proc.



- Wierzymy, że podkład DP4000 to prawdziwy przełom, który ustanowi nowe standardy dla podkładów mokro na mokro, obniżając koszty i podnosząc zyskowność warsztatu – mówi Adrian Ball, Marketing Manager PPG Automotive Refinish na Europę.


Większa przepustowość kabiny
Głównym problemem konwencjonalnych podkładów jest fakt, iż mogą one obniżać wydajność kabiny. Każda naprawa z użyciem podkładu mokro na mokro wymaga korzystania z kabiny podczas aplikacji i odparowania. Może to oznaczać nawet 25 minut czasu pracy na jedną naprawę. W warsztatach, w których o wydajności decyduje przepustowość kabiny, produkty mokro na mokro nie są zwykle standardowo używane. DP4000 rozwiązuje ten problem, gdyż daje możliwość aplikacji warstwy bazowej nawet do 5 dni po nałożeniu podkładu bez konieczności szlifowania. Na przykład, dzięki prostej zmianie procesu, DP4000 umożliwia aplikację podkładu na wszystkie nowe elementy dzień wcześniej, co pozwala na aplikację powłoki nawierzchniowej na wszystkie elementy w tym samym czasie. Może to radykalnie zwiększyć wydajność kabiny natryskowej, a w rezultacie zwiększyć przepustowość, sprzedaż i zyski warsztatu.

Większe zyski – bez poprawek
Producenci samochodów dążą do opracowywania coraz to nowych wykończeń – czy to powłok odpornych na zarysowania, mających na celu zachowanie trwałości, czy też powłok proszkowych, których celem jest minimalizacja kosztów w fabrykach. W efekcie, wszystkie te nowości sprawiają, że renowacja staje się skomplikowanym procesem.

Niektóre oryginalne powłoki są bardzo wrażliwe i konwencjonalne podkłady często nie stanowią dla nich odpowiedniej izolacji. Może to skutkować kosztownymi poprawkami, kiedy po zakończeniu wygrzewania i wyprowadzeniu samochodu z kabiny okazuje się, że na powłoce widoczne są pierścienie lub efekt mapy. Najbardziej frustrujący jest fakt, że defekty te stają się widoczne dopiero po zakończeniu wygrzewania i ponowna naprawa wymaga długiego procesu rektyfikacji. Takie poprawki wiążą się z dużymi kosztami, wynikającymi z dodatkowym czasem pracy i zużyciem materiałów. Lecz co ważniejsze, w warsztatach o dużym obłożeniu pracą, poprawki wiążą się z dodatkową pracą w kabinie natryskowej, co ogranicza liczbę przeprowadzanych napraw. Udowodniono, że DP4000 to doskonały izolator. Rozległe badania potwierdziły, że DP4000 zapewnia doskonałą izolację, nawet na najbardziej wrażliwych podłożach, dzięki czemu pozwala uzyskać odpowiedni rezultat za każdym razem, jednocześnie eliminując potrzebę przeprowadzania poprawek.

Eliminacja niektórych etapów z procesu naprawy
DP4000 to także doskonały podkład do zastosowania na wszystkie metalowe podłoża. Wszelkie przetarcia do gołego metalu, powstałe podczas naprawy mogą być bezpośrednio pokryte podkładem DP4000 bez konieczności używania podkładu wytrawiającego. Umożliwia to eliminację kolejnego etapu procesu.


Idealny na podłoża z tworzyw sztucznych
Ponadto, DP4000 może być nakładany na wszystkie znane tworzywa sztuczne. Prosta aplikacja sprawia, że podkład ten doskonale nadaje się do natrysku na zderzaki o skomplikowanych kształtach, na których po użyciu konwencjonalnych produktów mokro na mokro może wystąpić nadmierny odkurz i zacieki.

Jasna polityka rozwoju
PPG jest zaangażowane w ciągły rozwój wiodących na rynku produktów, których celem jest zwiększanie zyskowności warsztatów lakierniczych. Wprowadzając DP4000, PPG po raz kolejny ustanawia standardy, których inni będą przestrzegać.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony