Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Warsztat w sieci

Rozmawiamy z Wojciechem Stanoszem, dyrektorem działu Product & Service Solution Delphi.

W jakim celu Delphi stworzyła sieć Delphi Service Center?

Firma Delphi stworzyła sieć Delphi Service Center odpowiadając na potrzeby warsztatów działających na niezależnym rynku usług serwisowych. Konstrukcja samochodów przeszła w ostatnich latach wielką ewolucję. Skomplikowana budowa i problemy z dostępem do danych technicznych to podstawowe problemy, z jakimi borykają się obecnie serwisy. Wiele warsztatów coraz częściej nie może podjąć się niektórych napraw z powodu braku odpowiedniego wyposażenia serwisowego oraz zbyt małych kwalifikacji personelu. Dlatego narodziła się koncepcja stworzenia sieci Delphi Service Center, jako nasza odpowiedź na zapotrzebowanie branży serwisowej.



Wojciech Stanosz

Delphi Service Center to kilka modułów...
Tak. Warsztat ma wybór pomiędzy czterema modułami: obsługa silników wysokoprężnych, systemów wtrysku benzyny, układów klimatyzacji oraz szeroko pojętego zawieszenia. Dostarczane przez Delphi części zamienne wykorzystać można we wszystkich wymienionych segmentach.

Jak wygląda tworzenie sieci w Polsce?
Tworzenie sieci Delphi Service Center rozpoczęliśmy w naszym kraju w tym roku przy udziale swoich dystrybutorów. Rozpoczęliśmy z firmą Inter Cars, z którą uruchomiliśmy moduły dieslowski i klimatyzacyjny. Wzorcowym warsztatem do niej należącym jest warszawski serwis Autocentrum “Małecki”, który jako pierwszy został przyjęty do sieci, posiadając dwa moduły: obsługę diesli oraz systemów klimatyzacji. Warsztat, który chce przystąpić do naszej sieci może sobie wybrać ofertę, np. wybrać jeden lub więcej modułów, tak by zakres współpracy był dostosowany do jego potrzeb.




Co oferujecie zainteresowanym warsztatom?
Przystępując do sieci Delphi Service Center, warsztat otrzymuje bardzo dobre urządzenie diagnostyczne wraz z oprogramowaniem oraz narzędzia potrzebne do naprawy. Częścią pakietu jest katalog elektroniczny, pozwalając szybko zamówić potrzebną część. Należący do sieci warsztat będzie miał dostęp do programu edukacyjnego, dzięki czemu będzie zorientowany w najnowszych rozwiązaniach technologicznych. Większość właścicieli warsztatów rozumie, że bez stałego poszerzania kompetencji personelu nie sposób już serwisować współczesnych samochodów.

Jakie koszty musi ponieść warsztat zainteresowany wstąpieniem do sieci?
Wykupienie pakietu startowego w module dieslowskim to inwestycja o wartości ok. 7 tys. euro. Ważne, że inwestycja ta jest dla warsztatu opłacalna, a wydatki związane z przystąpieniem do sieci szybko się zwracają. Potwierdzają to np. przeprowadzone przez nas badania dotyczące rentowności Diesel Pointów.




Rozumiem, że będąc w sieci trzeba się regularnie szkolić...
Nasi dystrybutorzy, dysponujący wykwalifikowanymi doradcami technicznymi, służą pomocą warsztatom. Planujemy również uruchomić własną infolinię, z której będą mogły korzystać serwisy Delphi Center. Po podpisaniu umowy z serwisem odbywa się pierwsze szkolenie, a później co 6 miesięcy przeprowadzane są kolejne, poświęcone aktualizacji wiedzy. Wdrażaniem programu edukacyjnego zajmują się nasi dystrybutorzy, przy wsparciu merytorycznym Delphi.

Dziękuję za rozmowę.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony