Z Marzeną Kuropieską, dyrektorem Targi Lipskie Polska Sp. z o.o., rozmawia red. Mirosław Giecewicz
- W dniach 28.03-1.04 2009 r. odbędzie się kolejna edycja targów AMITEC, przeznaczonych dla branży części motoryzacyjnych i wyposażenia warsztatów. Tegoroczna edycja targów odnotowała po raz kolejny bardzo dobry wynik końcowy. Jakie są zatem prognozy na przyszły rok?
Prognozy na przyszły rok są bardzo obiecujące. W 2009 roku targi AMITEC to najważniejsze w Niemczech i całej Europie Środkowej spotkanie branżowe producentów, decydentów oraz użytkowników produktów i usług z sektora zbytu, konserwacji, pielęgnacji, serwisu i napraw samochodów osobowych oraz użytkowych. Liczymy na to, że – podobnie jak podczas wcześniejszych edycji targów – wzrośnie liczba wystawców, w tym również firm z Polski. Mamy także nadzieję, że odnotujemy przyrost powierzchni wystawienniczej oraz liczby odwiedzających.
- Jakie atrakcje przewidziane są na następną edycję targów AMITEC?
Mówiąc o atrakcjach, mamy na myśli przede wszystkim korzyści, jakie targi mogą przynieść poszczególnym grupom docelowym, tzn. odwiedzającym i wystawcom. Decydentom i użytkownikom produktów i usług z takich dziedzin jak: konserwacja, pielęgnacja, serwis oraz naprawy pojazdów, czyli krótko mówiąc odwiedzającym, targi AMITEC oferują najbardziej kompleksowy przegląd oferty branżowej w Niemczech i całej Europie Środkowej. Myślę, że tego oczekują właśnie najbardziej przedstawiciele firm oraz handlowcy przyjeżdżający do Lipska. Z kolei dla firm wystawiających się, targi AMITEC z roku na rok stają się coraz bardziej atrakcyjniejsze, głównie jeżeli chodzi o jakość klienta. 69 proc. odwiedzających to właśnie osoby aktywnie uczestniczące w procesie decyzyjnym odnośnie zakupów i inwestycji w swoich firmach. 58 proc. odwiedzających nie jeździ na żadne inne targi tej branży w Niemczech. Ponadto, jedyne w swoim rodzaju połączenie branżowych targów AMITEC ze środkowoeuropejskim salonem samochodowym AMI - Auto Mobil International stanowi dla wystawców źródło cennej synergii w zakresie dodatkowych kontaktów.
Charakterystyczna dla targów lipskich szklana hala to imponująca kompozycja ze szkła i stali, scalająca cały kompleks wystawiennaiczy.
Jak co roku, targom AMITEC i Auto Mobil International towarzyszy bogaty i bardzo różnorodny program ramowy, stanowiący dla branżowej publiczności dodatkową siłę przyciągania, m.in. szereg wystaw i pokazów specjalnych dotyczących tematyki motoryzacyjnej, Dni Akcji poświęcone określonym grupom odwiedzających (Dzień Szkół Jazdy, Dzień Taksówkarza, Dzień Rozpoczynających Karierę Zawodową w Branży Motoryzacyjnej) oraz liczne imprezy fachowe w ramach Forum Branżowego AMITEC oraz w Lipskim Centrum Kongresowym (kongresy, konferencje, wykłady, warsztaty, rundy dyskusyjne) na aktualne tematy dotyczące branży motoryzacyjnej.
- Podczas targów polskie stoisko narodowe jest zawsze dobrze widoczne. To jest z pewnością znaczący argument dla polskich wystawców, że warto brać udział w tych targach. Jakie korzyści daje firmom udział w takim stoisku?
Korzyści jest bardzo wiele, ale najważniejsze to przede wszystkim oszczędność kosztów i czasu dla firmy oraz minimalne nakłady organizacyjne, gdyż całe przedsięwzięcie koordynowane jest przez nasze przedstawicielstwo. Dodatkowo, stoisko narodowe jest zawsze zlokalizowane w centralnej części hali, co umożliwia doskonałą jego widoczność dla gości targowych. Bardzo ważnym punktem, na który należy zwrócić szczególną uwagę, jest nasze wsparcie w obszarze public relations przed i po targach. Przed imprezą targową bardzo spójnie współpracujemy z działem prasowym targów AMITEC, tak aby fakt uczestnictwa polskich firm był mocno rozpowszechniony w branżowej prasie niemieckiej. Zapraszamy także niemieckich dziennikarzy na nasze polskie stoisko, aby mogli osobiście poznać naszych wystawców i z nimi porozmawiać. Dodatkowo, na wspólnym polskim stoisku panuje zawsze bardzo dobra i rodzinna atmosfera. I to jest naprawdę niewymierna korzyść!
Lipskie Tereny Targowe z lotu ptaka.
- Jak zachęciłaby Pani polskie firmy do wystawienia się podczas targów AMITEC 2009?
Mam nadzieję, że te firmy, które mają już kontakty handlowe z klientami zachodnimi, bądź też zamierzają takie kontakty wkrótce nawiązać, w swoich terminarzach na przyszły rok mają odznaczony już termin 28 marca - 1 kwietnia 2009 r. Tak jak wspomniałam wcześniej, w 2009 roku targi AMITEC będą najważniejszą imprezą w tej branży, jeżeli chodzi o Europę Środkowo-Wschodnią. Warto być w Lipsku!
- Do kiedy mogą zgłaszać swój udział w targach zainteresowane firmy i jak to wygląda krok po kroku?
Ostateczny termin zgłoszeń, jeżeli chodzi o udział w stoisku narodowym, to 15 stycznia 2009 roku. Jeżeli chodzi o wystąpienia indywidualne, czyli samodzielne stoiska, to jest to również styczeń 2009 r. Należy przy tym pamiętać, że im wcześniej firma zgłosi swój udział w targach, tym większe są jej szanse na korzystną lokalizację stoiska. W obu przypadkach, udział w stoisku narodowym lub udział indywidualny, firmy powinny zgłaszać się do naszego przedstawicielstwa. Jesteśmy po to, aby pomagać polskim firmom przy wszystkich fazach przygotowań do wystąpienia na targach.
- Targi AMITEC odbywają się łącznie z samochodowymi targami AMI, co dla zwiedzających stanowi z pewnością nie lada atrakcję. Czy to jest dobry argument dla odwiedzających z Polski?
Zdecydowanie tak. Połączenie salonu samochodowego AMI z branżowymi targami AMITEC wyróżnia te dwie imprezy w całej Europie Środkowej i stanowi ich istotny atut. W jednym miejscu i w jednym czasie można obejrzeć najnowsze modele samochodów osobowych i użytkowych, a także bogatą ofertę części zamiennych i elementów pojazdów czy wyposażenia warsztatów i stacji serwisowych. Tego nie mają żadne inne targi!
Już dziś zapraszam Państwa na kolejną edycję targów AMI/AMITEC! Do zobaczenia w Lipsku!
Marzena Kuropieska, dyrektor Targi Lipskie Polska Sp. z o.o.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)